fredag 6 mars 2009

Stadsbesök

Då var stadsbesöket över för den här gången då. Det inleddes med föräldrasamtal på Evelinas skola. Lite mallig blev jag allt när lärarna överöste henne med lovord. Hon skulle utan problem få MVG i det mesta lät det som. Kul att någon går i mammas fotspår;=)

Inte en enda gång körde Tage fel. Han har köpt sig en GPS (för mina pengar kom det fram senare.....)och den har han använt flitigt och förundrats över.
Så här lät det i bilen mer än en gång....
Tage: Den här GPS:en är helt otrolig! Den vet att det är en rondell här framme!!
Jag: Mmm
Det är tur att männen har kul ibland.

Idag tvingade Tage mig att köpa en jacka åt mig själv. Helst skulle det vara en Peak men det vägrade jag. Jag skulle tänka varenda gång jag tog den på mig hur mycket den kostade, och hur mycket kläder jag hade kunnat köpa till Charlie och Millie för dom pengarna. I alla fall så köpte jag en Didriksson. Den var skön för den var lite längre, snyggt när man har hängbuk......Det såg jag idag när jag provade en midjekort peakjacka. Jag har vetat det länge men blundat för det kan man säga. Men nu vet jag det och kommer nog aldrig att glömma det heller.
Jackan var snygg och jag trivdes i den, det är huvudsaken. Jag har fått dispans att använda min gamla om det är kallt och när vi ska åka skoter.

Annars blev det lite kläder till barnen och coola haremsbrallor till mig. Till dessa köpte jag låååååååånga strumpor som mina "yngre" väninnor har. Nu kanske jag ser lika tuff ut som dom gör, eller inte.....vi får väl se!

Hemresan gick hur bra som helst. Alla sov utom Tage som körde. När vi kom hem så kollade vi lite på tv sen somnade Charlie igen. Och nu sover Millie och jag borde packa upp, men istället sitter jag här, som vanligt.
I morgon ska vi tydligen åka skoter och grilla korv. Det blir kul. Daniel är i Örnsköldsvik och tävlar, jag håller tummarna för honom. BTW tack Carola för hjälpen med hotellet!! Kram på dig!

Nu ska jag tvätta bort sminket och smyga upp och lägga mig efter Let`s dance.
Natti natti

1 kommentar:

Carolas vardag sa...

Ja tänk va ekniska prylar kan impa på våra män:)Roligt när man får så fina ord av lärarna på skolan om sina barn man växer av det:)Hoppas det går bra för sonen idag nu då:)Kram och trevlig helg