måndag 30 mars 2009

Överskattat

Kan man ha mer otur?
På morgonkvisten ringer Jenny och drar med oss till Holmvallen för att äta kolbulle. Härligt tänker jag. Solen skiner så jag planerar att sitta i pulkan och soooooola!!

Vi åker in i en skog och då försvinner solen. Efter en stund möter vi ett gäng skoteråkare och efter det är leden förstörd. Jag satt som en jojo inne i pulkan. Millie började grina så jag fick bära henne!! Pröva att bära en 7 kilos klump i nästan två timmar. man får mjölksyra överallt till slut.

Till slut är vi äntligen framme vid Holmvallen som alla tycker är sååååå fantastiskt!! Ett par stugor i ett skogsbryn. Två gamla gubbar som gjorde kolbulle vid en öppen eld. Jo jag tackar jag. Fantastiskt. Jag vet att jag är gnällig, men vad sjutton! Jag ville se fjäll och ha sol. Nu satt jag i skogen och solen såg jag inte något utav. Inte konstigt att man blir gnällig.
Som tur var hade jag mycket trevligt sällskap som förgyllde min fikastund. Underbara händer som höll mina barn så jag fick fika ifred. Det är inte jag bortskämd med. Tack.

Men nu har jag varit där och slipper fundera mer på hur det är där. Nu vet jag. Till påsk drar vi till fjälls och det passar mig bättre. Jag har beställt sol hela helgen. Långa sköna promenader, skoteråkning och förmodligen käkar vi något gott i strålande sol. Mmmmm sånt gillar jag!!

Nu ska jag tvätta mitt hår och sedan måste jag ut och få luft.
Bye bye ses sen:=)

1 kommentar:

Carolas vardag sa...

Men jag hade inte i min vildast fantasi kunnat förstå att du gillade skoter turer:)Det kan jag säga att DET är INGET för mej fy så jävla trist har samma inställning till Fjällen:)tycker jag bor i fjällen med all snö vi har runt oss fy vale:)Kram