fredag 13 mars 2009

Ensam

Fy vad jag känner mig ensam. Tage är på fisketävling och jag är själv med barnen. Det är ganska skönt att ha med någon som baxar ur vagnen ur bilen (och ännu värre, får in den i bilen) och sätter fast ungarna. Idag har jag gjort allt sådant själv. Och det var jobbigt.....om jag vore ensamstående så skulle jag nog aldrig komma ut på något. Jag är för bekväm helt enkelt.
Vi fikade och käkade lunch hos Ninni. Charlie kramade traktorerna så nu är hans overall full i olja......äsch!! Den var ju så billig ändå....eller inte:=(
Nåväl, det kunde ha hänt värre saker än att overallen blev skitig. Jag hade tex kunnat bryta nacken på Ninnis nybonade golv. Jisses vad hala dom var!!

På em var vi till Västvallen och hälsade på Arvid som är precis lika gammal som Charlie. Dom hade skojigt och lekte utan att slåss. Inte dåligt för två 2,5 åriga killar. Jag och Arvids mamma fika och tjatade en stund, trevligt.

I morgon vill Tage att vi kommer ut på Mölingen. Tyvärr går nog inte det för jag måste städa. Här är så skitigt och äckligt att jag mår illa. Finns det ingen städerska i Sveg som man kan ringa? Jag är beredd att nalla av mitt traderakonto. Det är avsett för kläder till mina barn men nöden har ingen lag.
BTW så har jag sett världens snyggaste jacka till Millie. Den är röd och har luva, den är sååååå fin. Hoppas att Tage oxå tycker det. Det borde han tycka som lämnade hemmet i ett enda kaos innan han åkte iväg på nöjen och lämnade mig ensam.
Jag tror nästan att jag beställer den NU!!

Inga kommentarer: