torsdag 19 mars 2009

Norrskensloppet


Millie på babyöppet


Charlie ville inte åka skidor utan gick istället


Alexander och Charlie återställer blodsockernivåerna efter loppet


Charlies fina vårskor (ett par utav dom....)

Igår var vi alltså på babyöppet som vanligt på onsdagarna. Vi vägde och mätte, vad hon vägde och hur lång hon var har jag glömt. Hon går upp i vikt i alla fall. Det gör jag med. Tyvärr. Därför så promenerar vi överallt.

Idag var det Norrskensloppet på dagis. Alla barnen åkte skiodor runt en liten bana och fick medalj av snögubben. Charlie vägrade åka skidor så han fick gå istället. Det gick precis lika bra tyckte han. När jag skulle hämta Charlie så tog jag stora vagnen och gick. Solen strålade och det var helt underbart ute. Charlie var jätteduktig och gick hela vägen hem från Sveg, uppför alla backar utan att gnälla.

Nu har vi ätit våfflor och jag känner mig som en julegris. Fet och rund. Men våfflorna var jättegoda.
På lördag sticker vi till Lofsdalen för jag ska på tjejfest på Trapper. Det ska bli hur kul som helst. Nästa helg är det tjejmiddag hos Olga och det ska bli supergott. Vi ska nämligen äta singalesisk mat. Det är få förunnat att bli bjuden på det;=)

Nu ska jag packa en massa traderapaket och sen ska jag storhandla.
Hörs!!

Inga kommentarer: