lördag 21 mars 2009

Grattis John!!

Idag har John vunnit SM i Pro Stock. Det är en skotertävling för er som inte vet. Jag är inte ett dugg förvånad att han vunnit faktiskt. Jag har ju sett hans framfart på skoter sedan snart 10 år tillbaka. I morgon ska vi på något vis ta oss dit och fira honom.
Charlie var så himla grinig hela morgonen att vi bestämde oss för att inte åka till Lofsdalen. Det är ganska drygt att vara i stugan om han ska vara sjuk.
Han piggnade i på em men då kändes det för sent att åka. nu gör vi ett nytt försök i morgon. Jag missade alltså tjejmiddagen på Trapper i kväll men det är inte mycket att göra åt. Nästa helg är det tjejmiddag igen här i Ulvkälla. då får det vara ett allvarligt tillbud om jag ska vara hemma!!

Idag är det 18 år sedan min morfar dog. Jag minns den dagen som igår. Han var den som stod mig riktigt nära och som jag älskade mest av alla. Det är så sorgligt att han inte fick leva och se sina barnbarnsbarn. Han hann träffa Daniel och Evelina. Daniel var mycket med sin morfar Eric. Daniel hade ett smeknamn efter honom som var LillEric, det var morfar väldigt stolt över. Jag saknar verkligen att inte ha någon som är så nära mina barn längre. Min morfar söp ihjäl sig och jag har så svårt att fatta tjusningen med att supa på det viset. Förstöra sitt eget liv och så många andras för alkohol. Jag blir arg när jag tänker på det. Min morfar skulle fyllt 90 i år så han hade kanske varit borta ändå men det hade kännts bättre om han dött en naturlig död. Tänk vad han skulle ha tyckt om att se mina barn växa upp. Dumma gubbe!!

Snart är det påsk och då vill jag ha skoj!! Jag vill ha sol, fjäll och en massa god mat. Jag kanske ska ta ut 30.000;- på mitt konto och hyra stugan på 200 kvm som jag sett. Priset var för fyra dagar......men det var utsikt över fjällen, skidbacke och längdspår utanför dörren. Vad mer kan man begära?? Vem vill följa? Jag bjuder;=)
Synd att det inte finns 30.000;- på mitt konto bara. Det hade varit skojigt att åka iväg på lite semester.

Nu ska jag leta vidare i stugdjungeln....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Tänkte bara fråga, vad anser du om IPRED-lagen och fildelning? Jag skrev ett inlägg om det på min blogg nyss, och är intresserad av vad folk tycker. Skulle bli glad över ett svar! :)
Ha det bra så länge,
Leonard

Anonym sa...

Hahahah, mamma vet inte vad IPRED är!