onsdag 25 mars 2009

Skatter

Idag loggade jag in för att kolla hur mycket jag ska betala i restskatt. Gissa om jag blev glad när jag såg att jag får tillbaka? Och det innan jag gjort de avdrag jag har rätt till. Oj oj oj, nu måste jag planera vad jag ska köpa för pengarna....Eller så sparar jag dom till semestern som tage så förståndigt sa. Men det känns inte lika kul som att shoppa upp dom. Och semester blir det ju inte än på flera månader. Jag hinner nog spara lite tills dess. Eller inte.

Vi har mest varit inne idag och så blir det nog i morgon oxå. Charlie har fortfarande hög feber. Min planerade helg i Lofsdalen är som vanligt i fara. Jag åker i alla fall dit på lördag för då ska jag ha visning av blingos vårnyheter. Tänk om jag kunde få hem Evelina i helgen. Hon är inte så pigg på att komma hit. Jag fattar inte varför. Jag tycker att det är ganska mysigt här på helgerna.
Men men, i morgon ska jag ta fram mitt ess ur rockärmen. Hon kommer förmodligen att sitta på bussen innan helgen börjar;=) Sådan mor, sådan dotter.
Godnatt

1 kommentar: