söndag 3 februari 2008

Snart är det måndag

Charlie med farbror Niklas och storasyster
Mina älsklingar


Pilatestobba.......


Världens sötaste Tilde


Mmmmm Semla!!
Nu börjar helgen lida mot sitt slut. Den här helgen har gått väldigt fort må jag säga.
I fredags såg jag som vanligt på Let`s dance. Jag tycker det är så himla bra program. Jag blir så inspirerad att träna så jag får en kropp som Carin da Silva:)
Men det blir nog inte så...den här helgen har jag svullat så jag mår illa......inte första gången!!

Igår snöade det så Tage jobbade hela dagen. På efter middagen så kom Niklas och Marie på middag. Jag gjorde helstekt fläskfilè med mandelpotatismos och karamelliserade tomater, det var väldigt gott. Sen satt jag vid datorn och surra med vänner, tack gode gud för msn...
Idag har det varit -20C hela dagen så vi har hållt oss inne. Tage och Charlie var ute medans jag städade och bakade semlor. Efter semlefikat så bjöd Tage J o T på hemlagad pizza!!
Gott och lite pyssligt var det innan pizzan stod på bordet. Sen drack vi kaffe och åt blåbärsrulltårta.
Tobba (som är en riktig atlet visade det sig) vilade på kökssoffan en stund och sen tränade han lite pilates bara ändå.....Tänk om jag oxå var så där hurtig;)
Jag har inte vågat sätta mig på bollen än, tänk om den spricker?? Då skulle jag bli knäckt.
I morgon börjar en ny arbetsvecka, kanske den sista för mig.....Jag ska operera mitt skelöga på torsdag nämligen. Det är inte 100% säkert att jag vaknar. En del gör faktiskt inte det!!
Om jag inte gör det så ska Marina få mitt smink, mina gi-kokböcker ska min granne Jenny få. Något mer har jag inte lovat bort än......Olivia, du kan få Tage så kommer du märka att jag inte har det så lätt som du tror, hahahahaha. JAG SKÄMTAR BARA!!
Jag ska på kalas på lördag och förmodligen få tårta så jag hänger kvar ett tag till.
En sak ska dom veta, det kommer inte bli lätt att söva mig. Jag har bestämt mig för att kämpa emot allt vad jag kan. Det kan du inte, säger alla!! Ni ska få stå där med skägget i brevlådan när ni får höra hur svårt det var att söva mig;)
Overandout





5 kommentarer:

Helen sa...

Madelpotatisen, semlorna,pizzan och blåbärsrulltårtan....ifall du inte vaknar..var det tänkt som din sista måltid....? Klart du vaknar..det gör man väl?? Hur går det till, operationen..skan man se direkt efter eller..??
Jag operarande min käke för 1 år sen..de kapade den och flyttade fram den lite..så inte maten skulle ramla ur min mun när jag äter!! Bra va!
Lycka till, jag ska tänka på dig!
kram

Maia sa...

Min Julia (nr 2) opererade bort en grej på insidan av ögonlocket som växte ihop med hornhinnan (låter rätt äckligt... är rätt äckligt). Eller, ja, hon har gjort det två gånger. Men i alla fall: Hon var tvungen att vara vaken! Inte vill du väl vara vaken om de pillar i ögat på dig, Mathilda! Särskilt om de ska flytta på muskler och sånt. Sov du gott. Och vakna torrt, till alla tårtor.
Jag ska också tänka på dig.
/Maia

Carolas vardag sa...

men du är ju för tokig Mathilda:)klart du vaknar upp:)men du är ju snäll som redan har delat ut dina grejer till nära och kära:)kan jag ta dina Tupperware produkter kanske;)skojar med dej:)Hoppas det går bra för dej,håller tummen.Ser att du bakat semlor....tror jag hoppar den biten i år Ola och jag bantar så vi skall inget ha så då får alla andra också hoppa över;)snällt va???Kram och sköt om dej

Hanna sa...

Operationen kommer gå bra, det är klart du vaknar. Semlorna såg ruskigt goda ut.

Gunilla sa...

Jag är hungrig Mathilda. Sitter här o försöker tänka att jag inte är hungrig och så läser jag ditt inlägg, då är det sannerligen inte lätt att intala sig att magen inte skriker. (och detta trots att den fått mat)

Lycka till med operationen. Visste inte ens att du var skelögd.