torsdag 7 februari 2008

´`m back.....



Här är jag igen....smalare, snyggare, smartare, sexigare...you name it!!

Skoja bara med er!!:) Jag har ju inte varit på extreme makeover precis(sökte dit en gång men de svara att de inte kunde göra alla ingrepp under ett program...), utan bara opererat mitt skelöga.

Ser ni att ögat tittar på er!! Åt detta håll har det ögat aldrig tittat så ni bevittnar just nu något historiskt. Känner ni för att hissa svenska flaggan och ha en glad minut hädanefter på denna dag, så är det helt ok för mig;)

Kanske är det någon som vill försöka göra denna dag till helgdag.....ingen dum idè kära vän, men jag tror inte det är genomförbart, tyvärr. Det hade varit väldigt skoj annars. Tänk om hela Sverige stannade den här dagen......ja drömma går ju!!

Och sov gott gjorde jag också. Narkosläkaren var han som gav mig ryggbedövning när de skulle plocka ut Charlie. Han är överläkare så det kändes tryggt. Han var gråhårig och såg inte precis ung och fräsch ut, det tyckte jag om. Ja om jag ska bli sövd så ska det vara av någon med låååååååång erfarenhet, inte en ung snygging!! Tänk vad hemskt att somna inför en snygging!

När man väl har somnat så ska han köra ner en slang i halsen på en dessutom....nej jag vill bli sövd av gamla farbröder, inte för gamla bara.

Innan de sövde mig så sa de att jag skulle ta av mig på överkroppen så de kunde sätta ekg. Va, utbrast jag?? Ska jag inte få ta av mig byxorna?? Jag som har stått dubbelvikt i duschen och rakat benen!! Ok då sa sköterskan, de ser ju ganska tajta ut så ta av dem. Ja inte var de så här tajta när jag köpte dom!! Det måste vara nåt fel på min garderob, kläderna drar ihop sig på något märkligt sätt.

Well......nu är det gjort och det är jätteskönt. Mindre skönt är att det känns som att jag har en nagel i ögat, fattas bara att jag får en finne i rumpan eller nåt hahahahaha. Det tyckte jag var skoj i alla fall....

Jag ska ta det LUNGT i en vecka sa doktorn (som fö såg jätteelak ut, hon hade världens huggtänder som hon visade hela tiden. Därför blundade jag när hon kom) så i morgon ska Tage vara hemma!! Hurra hurra hurra hurra vad skojigt!! Hoppas att jag orkar göra något då, tex gå på kondis och äta lunch. Har hört att de har en ny chokladtårta som ska vara jättegod.

Den smälter tydligen i munnen säger de som smakat. Om man inte behöver tugga så kan det ju inte vara så många kalorier, eller??

Nej nu måste jag surfa runt lite, har datorabstinens!!

6 kommentarer:

Maia sa...

Hej tjejen! Det ser jättefint ut, ögat. Bra att du skrev med en gång, så vi får veta att allt gått finfint!
/Maia mitt i natten

Anonym sa...

Oj vad ovant det kommer att bli att se dig sen. Ögat har ju varit en del av dig, charmigt.
Tur att allt gick bra i alla fall.
Kram// Anna-Karin

Gunilla sa...

Ögat vakar över oss nu då??

Gå du o fika, fast du får nog tänka på att tugga bränner lite kalorier.

Ta en bit för mig med.

Kram
/
Gunilla

Helen sa...

Hurra!! Va skönt att det gick bra!!Grattis!!! Klart du ska äta chokladtårta..man måste alltid fira,och har man inget att fira får man hitta på nå´t!! dessutom ärdetnyttigt med choklad..tror jag, man ska tydligen bli glad..fast det ärdu välredan!
Kram
Helen

Carolas vardag sa...

Härligt att allt gick bra:)Ingen prupp eller så heller:)Ät choklad tårta du jag tar mej en promenad jag:)Kram

Anonym sa...

Halloj! Vad skönt att allt har gått bra och du är hemma igen. Operationer är alltid lite nervpirrande. Det är skakigt värre innan, men ack så skönt när det väl är avklarat. Du har varit modig. Du skriver så roligt och målande - man sitter och småler hela tiden och känner igen sig.

Ha nu en jättefin fredagskväll!
Pling från Jellon