torsdag 21 februari 2008

Gäääääääääääääsp

Idag har det varit en riktigt långsam dag. Jag började genast fundera när klockan ringde om jag inte var sjuk och behövde stanna hemma. Jag som skulle luncha med Ninni och allt......
Nej det var bara till att kliva upp och göra upp eld. Den lilla detaljen hoppade min sambo över idag. Han sa att det var plus ute så då behövdes inte det....detta säger mannen som har långkalsonger fram till midsommar.

Idag är det 4:e dagen med gi, det är nog därför jag har varit så trött säger experterna. Det är nu min kropp går in i ketos, då får man dålig andedräkt. Det vill jag absolut inte ha så jag åt några Ahlgrens bilar som jag hittade i Charlies bilbarnstol:=)

Jag har varit på pilates i kväll. Idag somnade jag innan vi hade börjat. Vi skulle ligga ner och djupandas sen minns jag inget mer. Jag vaknade av att alla satte sig upp och började göra magövningar...pinsamt. Fast dom är ju vana vid att jag somnar på avslappningen.

Nu har Evelina kommit hem. Hon ska passa Charlie i morgon när vi ska på Wallmans salonger i Lofsdalen. Tänk vad knepigt det kommer att kännas att vara själv med Tage. Vi är numer aldrig själva. Jag får passa på att prata allvar med honom, jag vill ha en husvagn NU!!

I morgon ska jag på Dunnisparty hos Olivia. Vad roligt det ska bli att vara gäst, tråkigt att jag inte får äta kakor. Men jag kan ju handla, det är jag bra på.

Godnatt

2 kommentarer:

Maia sa...

Har du sett den där gamla Hasse och Tage-filmen som heter "Mannen som slutade röka"? Han skulle ärva en miljon (ja det var då det) om han slutade röka och så fick han för sig att lasternas summa är konstant. Om du slutar med en last måste du kompensera med att öka på en annan. Som t.ex. att shoppa, eller nån annan last som man kan tänkas ha. Så om du ska äta GI MÅSTE du ju helt enkelt shoppa en husvagn. Logiskt, min käre Watson.

Gunilla sa...

Dagens skratt-injektion nr 1.
Klart ni måste ha en husvagn, precis logiskt som Maia säger