onsdag 6 februari 2008

Sista chansen


Det här kom med posten idag:=)

Idag har jag mest gruvat mig för operationen i morgon. Jag har varit på väg flera gånger att ringa och avboka. Kanske får jag magsjuka i natt, eller Charlie....nej hellre jag!!

Det är väl bara att bita i det sura äpplet och åka dit. Tjugo mil enkel resa på vinterväg, nice....... Tage ska få åka på Polarn och handla lite medans jag opereras. Då har jag något att se fram emot om jag vaknar.

En del säger att det är skönt att bli nedsövd. Det har jag svårt att tro. Jag hatar att tappa kontrollen nämligen. Det är bla därför som jag inte dricker alkohol. Jag vill vara alert hela tiden så att jag inte missar något!!

Kan man bli bajsnödig när man är nedsövd?? Jag undrar faktiskt det. Vad händer då? Jag lär ju inte kunna hålla mig i alla fall......urk. Tänk om man fiser....usch vad pinsamt när man vaknar då.

De allra flesta vaknar efter operationer. Förmodligen gör jag det också, hoppas det, verkligen.

Kan man ha smink på sig? Ja inte på ögonen, såpass fattar jag. Jag menar i resten av ansiktet. Jag kommer att ta på mig lite foundation så jag döljer de värsta skavankerna. Dom har väl en jättestark lampa som visar minsta lilla pormask. De lär ju se mitt skägg och min mustasch. Jag ska ta en ordentlig omgång med pincetten innan jag lägger mig, raka benen ska jag oxå göra.

Nu börjar det bli bråttom om jag ska hinna sova något, jag tänkte gå upp halv sex så jag slipper stressa.

Ha det bra, tänk snälla tankar om mig:)

5 kommentarer:

Maia sa...

Du hinner väl inte läsa det här, men jag förstår dig med kontrollen. Känn att du har oss alla i ryggen när du åker så att du kan luta dig mot oss.

Kram!
/Maia

Gunilla sa...

(Skrattade så jag nästan grät när jag läste det här inlägget.)

Hoppas att allt gick bra o att du inte pruttade för mycket Mathilda.

Klart vi tänker snälla tankar om dig, vi gillar ju dig!

Kram

Anonym sa...

Tänker på dig idag Matilda. Det här kommer att gå bra.
Kram // Anna-Karin

Carolas vardag sa...

Hahaha fan du är helt otrolig:)man får då skratta när man är på din sida:)

Du hinner ju inte läsa detta men det går bra ska du se och en liten fis vad är det:)Känner igen mej på dej att du vill ha kontrollen kvar:)samma här kontroll frek som vi är:)Kram och lycka till nu

Helen sa...

Hoppas du har vaknat nu, och mår bra...Det bästa är att inte tänka så mycket när man ligger där på britsen...fast nu är du kanske redan klar. Tänker på dig!
kram
Helen