söndag 10 februari 2008

Kalashelg!!


Charlie passade på att prova pappas stövlar medans han satt på dass!! Du ser honom till höger i bild.......Nu får jag nog höra att jag inte får lägga ut bilder på honom (Tage alltså) på internet. Men ärligt talat....ser man att det är han eller?? Hade ni fattat att han satt på dass om inte jag sagt det?
Nej självklart inte, då kan det ju inte vara någon fara!!
Igår var vi på kalas hos Edvin som fyllde ett år. Massor med underbara kakor serverades det där och sen en ännu mera underbar tårta!!
Tydligen så ska min svärdotter Tilde dit och uppvakta honom i veckan. Jag kanske ska följa med och se om de får lika goda kakor som vi fick?
Idag skulle vi på skoterutflykt på Svegssjön. Tage har lagat sin skidoo scandic med silvertejp och det var den vi skulle åka på. Jag tycker att det är slöseri med pengar att köpa dyra skotrar men nu har jag ändrat mig. Eller man kan ju köpa en som det går att åka på. Jag trodde inte mina ögon när jag fick se skotern. Jag fattade direkt att det här aldrig skulle gå vägen, skotern var ju hur trasig som helst!! Men som Tage säger....Den duger att förflytta arslet på!
Nej Tage!! Den här duger inte till mitt arsle!!
Pulkan som jag och Charlie skulle sitta i var vattenfylld så det blev tack och lov ingen utflykt.
Jag var inte på mitt bästa humör så när vi kom hem la jag mig och sov med Charlie i två timmar.
Jag längtar till Lofsdalen så jag kan döööööööööööööööööööööööö!!
Varje helg som vi planerar att åka dit så blir det jämt förhinder. I helgen var Daniel magsjuk så det gav sig självt.
Nästa helg är exet där och hos oss är dessutom min syster med 4 barn så då går det absolut inte. Eller kanske...om vi tränger ihop oss som sardiner så kan det gå...???
Ögat värker och svider som bara den men det tittar fortfarande rakt fram. Jag blir lika förvånad varje gång jag tittat mig i spegeln. Tänk att det ska vara så här resten av mitt liv......häftigt!!
Den här veckan är jag hemma eftersom jag inte får bära eller anstränga mig. Vad sjutton ska jag hitta på då??
Kom med förslag...please

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan väl fylla upp frysen till ja kommer hem.. Det har varit lite dåligt med nybakat på sistone ©¿©
*fartcop*

Mathilda Blomdahl sa...

Ja visst har det varit dåligt på den fronten!!
Du blir väl inte gasig bara???:=)

Maia sa...

Ja, städa får du ju definitivt inte göra (hurra!), så det blir till att vara produktiv med nåt annat. Jag föreslår att du virkar dammsugare av det slag som Oransch gör...
http://www.undersolen.se/oransch/
http://www.undersolen.se/oransch/praliner/dammsugare1.jpg
Så får du ändå en känsla av att du både gjort något städaktigt och något godisaktigt. *fartcop* kan visserligen inte mumsa på en sådan dammsugare, men det blir väl tid över till bullar också.
/m
PS. Muta *fartcop* med bullar till att sköta städningen?

Hanna sa...

Scrappa, det är ett perfekt sätt att fördriva tiden. Haha, inte behöver maken oroas över att bli igenkänd. Min make hade inget val utan har blivit uthängd i min blogg. Brorsan däremot har gett stränga order om att jag INTE får visa bild på honom.

Anonym sa...

Ni är för roliga!!!!!!