måndag 25 februari 2008

En konstig känsla



Idag kom det två paket med kläder när jag inte var hemma......som tur var var Agne här när jag kom hem så Tage vågade väl inte säga något.

Jag har ju lovat att inte handla så mycket, men det här köpte jag ju när jag höll på att hamna i ketos;=)

Idag har jag varit ledig så jag och Charlie åkte till Lofsdalen. Där sken solen från en klarblå himmel. Vi var ute länge och lekte i snön, sen fick vi middag hos Ninni.

Han verkar lite sur Tage faktiskt. Jag tror och hoppas att det är för att han har ont i axeln. Fast känner jag honom rätt så är det nog lite för kläderna oxå. Det kom dessutom ett bokpaket från skaparglädje!! Jag har ju lovat att inte gå med i någon mer bokklubb men det var så roliga böcker. Jag ska bara köpa en till sen ska jag gå ur. Jag är ganska duktig på att komma ihåg sådant.

Jag har börjat bita på naglarna igen. Undra om det är för att jag kör gi?? Är naglar kolhydrater?

Ja tro nu inte att jag käkar upp dom!! Usch vad äckligt. Fast det är lika äckligt att bita av dom, man får dom ju in i munnen hur man än bär sig åt.

Jag har gått ner 1,4 kg den här veckan, ja den som var alltså! Det känns bra och ger motivation att fortsätta. I morgon åker dessutom Evelina hem så då kan vi äta vad vi vill. Hon är kräsen när det gäller mat. Hon gillar ingenting som jag lagar.

Det får bli en jättegod gryta med starka korvar och linser. Charlie får äta en låda från frysen. Han bajsar ca 5 grr per dag så jag vill inte ge honom linser......inget som sätter fart på magen till den grabben:=)

Nu ska jag läsa mina nya böcker om scrapbooking och krukplanteringar.

Må så gott

3 kommentarer:

Carolas vardag sa...

Fan va du är duktig:)1,4kg berätta vad du ätit:)jag vill veta:)Imorron skall jag på bok rean:)jippi va kul men jag vet vad det blir en massa recept böcker:)Kram

Helen sa...

Va skönt att du mår bättre!!
Tänkte också gått med i den där skaparglädje...men jag är inte så duktig på att komma ihåg o gå ur..
kram
helen

Helen sa...

Mathilda, gå in på tårtdecor(www.tartdecor.se) Där kan du handla(!) massa kul saker till tårtor!!
kram