måndag 11 februari 2008

Shoppingförbud

Idag blev jag belagd med shoppingförbud av Tage. Hur idiotiskt som helst tycker jag.
Jag skulle ju på Meandi-party! Då är det helt lönlöst att förbjuda mig att handla.

Tänk om alla karlar gav sina fruar shoppingförbud när de ska på blingovisning? Tycker du det skulle vara bra eller?? Nej, tänkte väl det.......

Nu var jag jätteduktig och handlade bara två tröjor så nu är jag jättestolt över mig själv. Jag ville inte handla mer eftersom jag vet att mitt favoritmärke Molo snart kommer med sin andra vårkollektion, man är ju inte dum.....

Vad trevligt det är att vara gäst på visningar. Slippa alla förberedelser och vara uppsnoffsad!
Bara sitta och fika och snusa på små bebisar, man blir inte lite sugen, man blir JÄTTESUGEN!!
Fast det var ganska skönt att lämna över bebisen när kakorna ställdes fram.

På måndag ska jag ha blingovisning här hemma kl 19.00. Jag kan ha glömt någon utav er men nu har ni blivit bjudna!!

Nu ska jag sova......men först ska jag sätta en deg med supernyttigt dinkelbröd. I morgon tror jag nämligen att mitt nya liv kanske börjar;=)

4 kommentarer:

Hanna sa...

Buuu för shoppingförbud. Eftersom min man köper en massa tråkiga saker som bältesspännen, filmer och klockor så klagar han aldrig på mig utan uppmuntrar faktiskt: Ååh vad fina papper/stämplar du har köpt. Har förresten utmanat dig i min blogg.

Gunilla sa...

Hehe....han är smart din Tage. Fast du hittar nog nåt sätt att smita förbi förbudet.

Lyckas du med dinkelbröd? Jag provade att göra det en gång och nä, det brödet fick jag slänga. Det var nog fel på brödet. Eller mig.

Helen sa...

Man blir glad av att shoppa...sånt borde män uppmuntra!! En glad fru vill väl alla män ha ..eller?

Var kommer de där blingokläderna ifrån..är det nåt nytt, eller kanske 70-talet som kommer tillbaka, det ser lite så ut??
Helen

Carolas vardag sa...

Shopping förbud är ju bara för dumt,då blir vi kärringar mera shopping beroende:)Hoppas ditt nya liv blivit en bra dag:)kram