söndag 24 februari 2008

Dagen efter




Idag ska jag försöka summera helgen som varit. Det blir inte lätt för jag mår fruktansvärt dåligt idag. Jag var på kalas igår och drack ett glas cider, inte en hel flaska utan ett glas!

Idag har jag frossa och huvudvärk. Så fort jag rör mig så känns det som jag har mjölksyra i hela min kropp. Det är ju helt sjukt att det ska vara på det här viset. Jag dricker inga kopiösa mängder precis och det händer inte ofta.

Nu känns det som om att jag aldrig mer vill smaka alkohol överhuvudtaget. Egentligen så klarar jag mig bra utan oxå, jag dricker inte varje månad så jag är inget stor konsument.

Jaja nu känns det lite bättre när jag fått gnälla lite;)


I fredags var vi på middag och show i Lofsdalen med goda vänner. Evelina var hemma och satt barnvakt. Det var första gången vi gjorde något sedan Charlie föddes, utan att han var med alltså....

Det var helt underbart god mat. Först åt vi skagenröra med forellrom, sedan var det kalventrecotè med rostad vitlökssky och rotfruktsgratäng. Till dessert åt vi parfait. Det var så himla trevligt att äta varm mat och bara sitta och prata. Showen var jättebra och rolig att titta på.

När det var slut gick vi ner på Trapper och höjde medelåldern med 75% minst. Det var mest personal från backen men vi hade skoj och stuffade runt lite grann. Det var ett band som spelade rockabilly så det svängde rejält. Jag dansade så gott jag kunde, jag hade mina fina sittskor på mig. Sittskor är höga skor som man helst sitter i.......


Igår var vi på skotertävling i Bruksvallarna. Daniel gick vidare till sista chansen men då hade skotern rasat, tyvärr. Vi fick en helt underbar dag på fjället med strålande sol.

Efter tävlingen åkte hela familjen, inkl Fredrik till Tänndalen och hälsade på familjerna Lennby och Erlingmark. Det var trevligt att träffas och vi skrattade mycket....


Nu ska jag lägga Charlie säger Tage så det är bäst att jag smiter iväg.

Godnatt

4 kommentarer:

Maia sa...

Den som äter LowCarb och alltså är i ketos, kan påverkas väldigt kraftigt av alkohol. En del som äter så brukar prata om att man är en "billig fylla" eftersom det räcker med ett glas. Kanske var det det du upplevde?

Helen sa...

Va mysigt ni har haft!!Härligt låter det!
Och va roligt du är..sittskor!!
kram
Helen

Mathilda Blomdahl sa...

Efter mitt intag av kolhydrater på fredag och lördag så borde jag inte vara i ketos längre, men vem vet!
Fast jag har aldrig tålt alkohol.
Usch och fy!! Nu mår jag bättre i alla fall.

Carolas vardag sa...

Haaha som vanligt lika roligt att läsa din blogg:)Sitt skor det skall jag lägga på minnet:)Jag såg ett så snygga sitt skor här om dan som jag bara inte kan få ur huvudet:)undra när jag skall på någon sittning så jag kan köpa dom???ha det bäst Kram