lördag 12 september 2009

Sovmorgon

Idag krävde jag att få sova till nio. Inte för mycket begärt av en gammal trött mamma.
Så i morse vaknade jag 08.56 av att Charlie tänder lampan samtidigt som han hoppar upp på mig i sängen och ropar att jag ska vakna för klockan är nio!
Jag blir så överraskad att jag får jordens huvudvärk. Jag blev väl snarare rädd för jag hoppade till en meter upp i luften ungefär. Jag drömde att jag satt i en väns trädgård med tända ljus och åt tacopaj. Då blir man rädd om någon helt plötsligt hoppar på en.

Nu är jag uppe och har tagit två alvedon och en kopp kaffe med grädde. Gött serru!
Jag har röjt undan det värsta efter kvällen då Tage var ensam med (Det ser ut som om det var fest här) barnen. Sibyllapåsar på golvet och strips i kökssoffan, bilar över hela vardagsrummet och Millies fastkletade smörgåsrån på golvet.
Men jag ska inte klaga. Jag har sovit till nio och det går snabbt att röja upp. Tage tog barnen och gick ut ( inte på eget initiativ men ändå.....) så att jag ska få greja ifred.

En stor fransyska ska in i ugnen ( nej vi är inte kannibaler, det är från en älg) och min visningskollektion är i stort behov av en omgång med strykjärnet.

Om allt går planenligt så åker vi till Lofsdalen i kväll men man vet aldrig vad som händer.

Inga kommentarer: