måndag 7 september 2009

Hur gör ni?

Tage är på älgjakt och det innebär att jag är ensam hemma med bägge barnen. Inte en chans att vila öronen eller gå på toa ifred på flera dagar.
Hur står ni ut? Och med ni menar jag bla Linda som är hemma själv varenda vecka med två barn.
Jag håller på att bli galen efter en dag. Tänk om jag ändå visste när Tage kommer hem. Då kanske det skulle kännas lite lättare, men det vet jag inte.
Det är det som är det värsta med jakten tycker jag. Jag vet ju inte om han letar efter en hund, flår en älg eller har blivit överfallen av en björn. Sådant händer på älgjakt och blir alltmer vanligt tyvärr.

Idag har vi varit på kalas hos Tilde som har fyllt 3 år. Många barn och högt tempo i flera timmar. Tur att barnen lekte exemplariskt och inte slogs, då hade jag nog brutit ihop tror jag.
På bordet stod det små chokladkakor med kokosglasyr på. Jag vet att de är ruggigt goda och jag hade lätt kunnat äta upp allihopa till latten jag fick. Men det gjorde jag inte!!
Ståndaktig till tusen var jag. Jag slickade inte ens på en kaka, jag bara luktade lite. Och det luktade himmelskt kan jag lova:)

Jag har lovat mig själv att köra stenhårt men LCHF tills vi ska på Lars Winnerbäck i december. Nu är det inte så att jag ska börja frossa i kolhydrater då men jag har det datumet som ett mål. I alla fall så skulle jag bli så himla glad om du Jenny ville frysa en sådan kaka åt mig tills dess? Bara en. Den minsta du har. Dela den i två bitar så blir det lagom;)

Nu ska jag duscha och sedan blir det väl lite jogging i trappan för att ge Millie nappen. Jag har gått ganska mycket idag så jag är nöjd, men känner jag min dotter så struntar hon i det.

I morgon blir det "mamabootcamp" i elljusspåret och det ska faktiskt bli riktigt skoj. Jag ska ta i som bara den har jag tänkt.
Bye bye

2 kommentarer:

Brunkullan sa...

Klart jag fixar det!

Maia sa...

Du är så duktig, Mathilda. Klart du ska ha en kakbit efter Winnerbäck!