tisdag 22 september 2009

Orkeslös

Idag har jag inte fått mycket gjort. Helt totalt slut har jag varit. Och godissugen. Det måste vara alla hostmediciner och halstabletter som ställer till det.
I kväll föll jag för frestelsen och åt 12 tacochips och lite salsa. Känns surt såhär i efterhand men nu är det gjort. Inte mycket att göra åt förutom att lära sig av sina misstag.

I morgon är det fotografering på dagis. Några utav blingokläderna har kommit så de får ha dem på sig.
Hur jag ska orka gå dit är en annan femma.
Jag kommer i alla fall att vara utomhus så mycket det går. Sedan går jag hem.

Tage sa att jag kunde ringa haonom i skogen om jag inte orkade. Sure baby! När fixades täckning på mobilen i det området då?
Den lätte gick jag inte på.
Men det är väl som min käre sambo säger : Det är bara att bita ihop. Han måste fixa mat till familjen.

Hur får ni mat som har män som inte jagar?

3 kommentarer:

Hanna sa...

Vaddå? Finns det män som INTE jagar menar du..?

Northtwig sa...

Min karl jagar inte...vi svälter helt enkelt.
Eller kanske inte så mycket...du har kanske märkt att det är lite färre katter här på gatan numera..:-D

Tess sa...

Här i Norrköping finns det bl a en affär som heter Coop. Där kan man köpa kött som någon annan "jagat". :)