söndag 6 september 2009

New arrivals


Här är en liten bild på en del av gårdagens shopping. Jag såg så himla mycket snyggt jag ville ha på Karins men nu var det barnens tur. Och tur var väl det för det blev ju en hel del fint åt dem.
I morse var jag på spinning. Ett lite lättare pass. Vi cyklade bara i 41 minuter. Vilken tur. Jag hade nog inte orkat mer kändes det som. Men det var otroligt skönt efteråt och den känslan älskar jag.
På eftermiddagen var det dags för Tage att bege sig till jaktkojan. I vanlig ordning så sprang han omkring och var allmänt otrevlig.
Det kan ju inte komma som någon överraskning att han ska på jakt. Han har jagat hela sitt liv så han borde ju kunna förbereda sig lite.
Först hittade han inte sina kängor. Dom hade jag gömt för att j-s med honom sa han. Ja säkert, jag har ju inte så mycket annat för mig än att gömma hans skor.
Till slut kom han i alla fall iväg och nu är jag jaktänka på obestämd tid. Hoppas vargen kommer så dom inte kan jaga. Ja jag hoppas faktiskt det. Jag fattar inte nöjet med att sitta i skogen och uggla. Dessutom går det ut över mig. Jag kommer inte att få ett dugg gjort på flera dagar.
Nu har jag gnällt färdigt;)
Seriöst så hoppas jag att dom skjuter flera älgar första dagen så att det är gjort. Det känns snällare att hoppas det.
Nu ska jag ta itu med hallen. Jag har målat ramar så Evelina ska få framkalla lite kort åt mig som jag kan sätta upp på väggen.
I morgon är det kalas och jag funderar allvarligt på att promenera dit. Någon som vill göra mig sällskap?

Inga kommentarer: