söndag 31 maj 2009

Bästa presenten.

Idag har det varit min och många andras dag. Hur firar ni den? Mitt ex tyckte att mors dag var ett kommersiellt jippo som inte skulle firas, därför firade vi inte det så ofta. På senare år har mina barn firat mig på många olika sätt.
Men i år tror jag att jag fått den finaste presenten jag fått av Evelina. Ni kan ju själva läsa den här nere. Tack min underbara, fina och älskade dotter för dina fina ord. De är bättre än någonting annat här i världen.

Nu kan du sluta läsa Evelina.

Evelina har börjat handla som en tok på second hand. Hennes och min smak går isär väldigt mycket så jag är glad att hon inte slagit på stort och slösat pengar på mig......;) Hahahaha jag skojar bara! Hoppas ni fattar det. Jag skojar alltså om att jag var rädd för att få presenter av henne, inte om hennes shopping på second hand.
Nåväl, jag blev hemskt glad för det hon skrivit. Jag grät en skvätt och Tage rodnade lite och sa att det var fint. Undra varför han rodnade......???

I helgen har vi njutit av värmen. För visst är det härligt när man känner hur svetten rinner nerför ryggen och in mellan skinkorna? Jasså inte!! Jag gillar värmen men inte att vara svettig. Ni som kan göra penntricket med brösten vet vad jag menar.

Idag har jag fixat till i rabatten och hängt upp lite blommor i uterummet. Det är helt underbart att sitta där och filosofera på kvällarna. Det är relativt myggfritt där så jag känner mig lite som på västkusten när jag tittar på min fyrsamling.

I morgon kommer Daniel till Sverige. Äntligen. Jag kommer att grina som en unge när jag ser honom, jag vet det. Han kommer att bli sur, det vet jag oxå. Men vad gör man när man blir så glad att det inte går att sluta gråta? Jag vet inte i alla fall.

Om det blir sol i morgon så ska jag sola mina vita ben. Bara så ni vet om ni kikar förbi och blir lite rädda....;)

Inga kommentarer: