torsdag 7 maj 2009

Utmattad

I natt vaknade Millie varje timme och ville ha mat!! Inte undra på att jag somnade så fort Tage stack in huvudet hemma! I kväll har det inte hänt mycket. Det skulle ha planterats och städats men det blev inte av som vanligt.
Ett intressant jobberbjudande har jag oxå fått. Problemet för mig är att jag vill ha en massa saker och det får jag här, det vet jag. Dessvärre blir det förmodligen andra problem så jag är osäker. Men Tage verkade på, Carola....;=)

Tage frågade vad jag ville göra i helgen (lögn, jag frågade om inte han hade några förslag på vad vi skulle göra....)och då sa jag som det var. - Jag vill åka till Sundsvall och bo på hotell. I ett stort rum med badkar. Jag vill åka på fredag morgon (informerade honom om att han kunde ta ledigt halva dagen....)och gå i stan på fredag eftermiddag själv. Som sällskap ville jag ha hans visakort eftersom mitt inte har så mycket pengar. Under tiden jag shoppade så kunde han och barnen umgås. På lördag morgon ville jag till Birsta och gå på IKEA. Eller rättare sagt köpa en massa saker där, bla ett nytt kök. Emellan alla affärer så kunde jag tänka mig att klämma in ett par besök på McDonald`s och något mysigt konditori.
Han nappade inte alls på min idè.
Går det bra Mora frågade han? Ja visst!! Där finns det ju oxå McDonald`s. Inget IKEA men MIO som jag oxå gillar skarpt. Det är lite dyrare än IKEA men för mig som är pank känns det helt oväsentligt.

Nu var det så att Tage somnade i soffan innan vi hann bestämma något. Om jag känner Tage rätt så blir det ingen shopping den här helgen heller. Jag kanske ska gå och storhandla här i Sveg så får han se vad det kostar.......Oj, jag glömde att det knappt finns något att handla här;=)

Nog med sarkasmer kära vänner. Nu ska jag kolla facebook och sen hoppar jag i lopplådan.
See you

1 kommentar:

Carolas vardag sa...

Men Åååå är Tage på:)då skrivir vi in honom:)och du tar pengarna:)fiffigt va??Inget att tveka på:)Du har någon dag till på dej att bestämma dej på:)men jag ser det redan som klart:)YES!!!Jobba in lite IKEA pengar är väl inte helt dummt Tupperware behövs i Sveg det vet både du och jag:)KRAM ps Hälsa Tage;)