måndag 1 juni 2009

Rabatten


Min fina pärlhyacint som blommar för fullt.

Igår fick jag ett ryck och fixade till i min stora rabatt. Jag fyllde på med ny jord och en massa kobajs. Så nu hoppas jag att den ska blomma och bli extra fin i år.

Idag har vi bara varit hemma. Dagen började med att Charlie bråkade med stackars Tilde om allt hon tittade på. Jag blir galen när han håller på så och då blir han bara ännu värre.....När vi kom in åt han FEM stora pannkakor. Han måste ju ha varit utsvulten stackaren.
På eftermiddagen gick det bättre. Vi var och tittade på Bertils buss och gick till lekplatsen. Där hittade vi en superäcklig larv som var illgrön. Pedagogisk som man är så bortsåg jag från mina spykänslor och fick istället Charlie att ligga på marken och följa den med blicken. Själv satt jag på en sten längre bort och läste en tidning och drack en latte. Skoja bara;) Självklart stod jag brevid och låtsades vara jätteintresserad.
I kväll har Millie druckit välling:) :) :) :) :) :)
Om detta går vägen så innebär det att det blir jag som åker till Gävle på söndag och hjälper Evelina att flytta. Hoppas, hoppas, hoppas och så ber jag en jättestor bön:)

Nu ska jag äta en skiva Wasa fiber plus med skinkost och njuta av värmen.
Godnatt.

Inga kommentarer: