måndag 11 maj 2009

Framåt men baklänges......

Idag har jag tagit itu med mitt liv på allvar. Faktiskt. Jag blev erbjuden sockerkaka och nobbade!! Det är helt sant. Jag ljuger inte ens för mig själv.
Jag ska alltså försöka gå ner till en hälsosam vikt (igen). Jag blir bara större och det går inte längre. Jag kan ju inte fika mig genom livet. Inte fika med sötsaker i alla fall. Igår kväll så mätte jag mig och vägde mig. Det var jobbigt kan jag lova.

Ett tag funderade jag på att lägga ut alla mått och min vikt på bloggen, bara för att sätta press på mig själv. Men jag är alldeles för feg för det. Så då kom jag på en strålande idè. Ni får följa min viktnedgång från andra hållet!! Hajjar ni??
Jaså inte! Min målvikt är 78 kg och jag skulle vilja ha ett midjemått på 80 cm. Varje vecka ska jag plussa på dessa mått tills jag har samma mått som idag. Hajjar ni nudå?? Om ni inte fattar så ring.

Jag har rekryterat en ny Tupperwareförsäljare idag tror jag. KUL!! Denne person kommer att få mycket skoj tror jag. Jag hoppas på att få ha första demon med henne här hemma. Då är alla välkomna såklart. Mer om detta senare.

Annars har jag mest dragit vagn idag känns det som. Det är ganska jobbigt att gå uppför broarna med dubbelvagnen kan jag lova. Och i morgon väntar värsta träningspasset på åratal.
Mot beach 2010.......;=)

1 kommentar:

Carolas vardag sa...

Du är så jävla rolig Mathilda så man kan skratta ihjäl sig Ja jag tror jag hakar på Beache 2010 men jag skulle vilja ha beache 2009:)Hur skall man fixa det då??Jag är stolt över din insats som rekryterare:)TACK!!Kram så länge