söndag 10 maj 2009

Sådden

Nu är nästan alla sommarblommor sådda. Att det ska vara så svårt att få det gjort i tid, det tar ju inte lång tid alls när man väl sätter igång.
I år blev det (som vanligt....)Ringblommor, Aster, Kranskrage, Malva, Atlasblomma, Klockranka, Lejongap och lite kryddor. Jag fick ca 200 krukor över så jag ska nog hitta lite fler fröer att så. Jag fullkomligt älskar att gå ut i trädgården och plocka buketter att ha på bordet. Det är en mycket skön känsla.
Idag invigde jag Tage i mina planer på nya rabatter och sittplatser. Han var inte helt med på noterna men än är det inte sommar;=) Han tyckte att det räckte med tre uteplatser.......Jag vill faktiskt ha fyra stycken uteplatser!! Nu är vi dessutom så många som fikar ihop att jag måste ha det stora bordet. Till det bordet har jag ju köpt en ny vaxduk så det ska bara fram!!

Idag var det kalas på Loftgatan. Mycket gott och roliga människor. Jag tog hand om Millie som sov sött nästan hela kalaset;=) Tage fick vara ute och jaga Charlie.....Det är kanske därför han redan sover i soffan.

På torsdag får jag lön och då ska jag iväg och shoppa. Nu är det allvar. Nu har jag egna pengar och då ska det mycket till för att stoppa mig.
Är det någon som vill haka på till Birsta kanske??

1 kommentar:

Linda sa...

Jag följer gärna med! Molly behöver ett par sommarsandaler bl a. Jag löneförhandlade lite med Jonas och han skulle släppa lite på plånkan. Bäst att passa på! Vi åker på torsdag i sådana fall va? Skulle vara skönt att ha helgen ledig när Jonas är hemma...