fredag 29 maj 2009

Nyfiken

Hittade ett recept på kokospannkakor igår som jag blev nyfiken på. Jag älskar pannkakor. Jag gör mina på fullkornsdinkel och har även riven morot i så de är ganska nyttiga. Eftersom jag saknar pannkakor så testade jag kokospannkakor till frukost idag. Jag kan väl säga som så att jag hoppar nog över kokospannkakor framöver. Dom såg ut som vanliga men det smakade för mycket kokos för min smak. Men nu har jag testat i alla fall. Grädden var godast tyckte både jag och Charlie.

Nu ska vi ta en promenad med stora vagnen. Charlie har tjatat om det sen Wilda fick åka i den med Millie, lite avis kanske?

I kväll blir det nog grillat. Jag ska marinera en flsäkfilè och till det så ska jag ha blomkål och rödbetor som ska doppas i chevrèkräm. I morgon ska jag testa ett nytt recept med örtmarinerat kött och rostad vitlökssky, till detta serveras en palsternackspurè med tryffelolja. Jag hittade receptet idag och jag blev sugen med en gång. Det såg otroligt gott ut.

Må så gott i solen:)

2 kommentarer:

Grannen sa...

Wilda var då helnöjd och har tjatat om den där vagnturen i flera dagar nu :=)

Såfi sa...

Tyckte inte heller om kokospannkakorna. Finns ett bättre recept här ... http://mylchflife.blogspot.com/2008/10/lchf-pannkaka-supergott.html

Hälsar Sofie