söndag 2 augusti 2009

Strålande idè

Linda och Molly


Charlie i rutschkanan
Idag så ringde Linda och ville åka till Leklandet i Mora. Eftersom jag redan var sur för att det aldrig händer något skoj så var jag inte sen att tacka ja.
Leklandet var helt suveränt. Billigt, det kostade 45;- för barnen att gå in och då fick de leka hur länge de ville. För oss vuxna var det gratis. Kaffet var billigt och påtår ingick, som bäddat för en skojig dag. Molly och Charlie sprang i två timmar och lekte. Allt var barnsäkrat så man kunde sitta i lugn och ro utan att vara rädd att de skulle skada sig.
Givetvis tittade jag upp från min kaffekopp ett par gånger och kollade så Charlie levde;)
Ärligt talat så var det en toppenfin anläggning. Barnen hade hur skoj som helst och hade nog kunnat leka ett par timmar till men vi skulle ju på Donken oxå!!
I morgon är det slut på semestern för i år. Vädret har varit uruselt och ärligt talat så känner inte jag att det har varit semester. Men det är inte mycket att göra åt. Man får försöka att göra det bästa utav det och ha skoj som vi hade idag:)
På tisdag har jag Tupperwarevisning, igen tänker ni?? Ja. Jag älskar burkarna och vill ha så mycket så då är det bra att vara värdinna.
BTW så finns det världens gulligaste smörgåslåda nu med Byggare Bob på och den ska jag ha till Charlie. Till små tjejer finns den med Hello Kitty på.
Jag ska nog baka en smaskig kaka med lime, hallon och nektariner på som Daniel fick när han kom hem. Supergod, jag fuskade och smakade en smal bit faktiskt. Mer om detta i morgon.....mitt fuskande alltså!! Grrrrrrr på mig själv.








1 kommentar:

Carolas vardag sa...

Lycka till med demot:)Jag förstår att du vill ha Tackgåvan så snygga och så BRA kram och sköt om dej för nu kommer solen:)jag har tre veckor kvar av semestern