måndag 24 augusti 2009

I andra banor

Jag inser att jag måste tänka om. Tänka på ett sätt som är för mig helt främmande. Ett helt nytt sätt att förhålla sig till.
Jag ska på fjällvandring och det innebär att jag ska bära min egen packning. Inte bara ut till bilen och in på ett hotellrum, utan jag ska bära den 1,2 mil upp på ett fjäll, in i en liten stuga utan el och vatten. Jag måste tänka om.
Jag har provpackat min ryggsäck (Tack snälla Johanna för lånet) och det blir tungt om jag inte tar bort en del. När jag reser tar jag med mig minst 3 olika "outfits" per dag eftersom jag inte kan veta i förväg vad jag vill ha på mig. Dessutom kan jag bli nerbajsad eller nerspydd så det gäller att alltid ligga steget före.
Men det håller inte nu. Jag måste ta med mig mindre saker till Helags. Jag kommer ju inte att orka få på mig ryggsäcken själv annars.

För det första så måste jag hälla schampoo i en liten flaska. Mitt schampoo är i en 2-litersflaska och den blir på tok för stor;) Jag får skippa sotig makeup och bara ta med foundation. Men min fotkräm måste med. Jag har sett att den finns i en minflaska på Apoteket så en sådan köper jag med.
Mysbyxorna får oxå vara hemma. Jag tar med ett extra par långkalsonger istället. Jag är så himla sexig i sådana och det kan ju liva upp stämmningen lite extra.

Himmel och pannkaka vad svårt det här är. Jag ska ju dessutom ha mat med mig. Och lite gott att äta på nattkröken. Jag får packa fickorna fulla med Babybellostar och kokta ägg. Men äggen får jag äta på hemvägen ifall jag får ett pruttanfall. Det skulle nog inte uppskattas i vår lilla stuga.

Ja det är mycket som man ska tänka på inför vår strapats. Nu tar vi en tur till lekparken och får lite frisk luft. Det kanske hjälper mig att tänka förnuftigt.

1 kommentar:

Carolas vardag sa...

Ett tips mathilda....Stanna hemma det tycker jag låter allra bäst:)