torsdag 6 augusti 2009

Gött att leva........

Nu är det (nästan) bara gött att leva. Solen skiner och det är varmt, då trivs jag som allra bäst. Idag åkte vi till Svegssjön och badade. Vattnet var sådär lagom varmt. Man blev avsvalkad men kunde ligga i ett tag ändå. Nu kunde ju inte jag ligga i precis eftersom Charlie var med och då ska det plaskas och kastas upp i luften osv osv osv.
Snälla Rickard var med och underhöll barnen och bjöd mamas på lunch. Den mannen vet hur man plockar poäng hos tjejer;) Han får efter det här alltid följa med mamas till stranden.

Nu är det bokat en stuga på Helags i slutet av Augusti. Jag ska vandra 1,2 mil upp på fjället med en stor ryggsäck på mig. Suck.......jag gillar att gå men inte att ha ryggsäck på mig. Men nu måste jag. Jag har svårt att tro att mina vandringsvänner vill bära min packning. Jag har inte frågat iofs men jag vet svaret.
I alla fall så har jag inte full koll på vad man ska ta med sig. Många strumpor sägs det eftersom vi ska vada genom en bäck. Det känns mer och mer spännande desto mer jag tänker på det.

Jag har i alla fall beställt en säng med lakan i. Jag har klaustrofobi och tänker inte ligga instängd i någon sovsäck. Fy tusan vad otäcktdet är. Usch, jag vill inte ens tänka på det mer.
Frukost har jag oxå beställt. Jag kan ju inte släpa med mig mat för ett och ett halvt dygn. Då skulle jag inte orka gå särskilt långt. Vi ska laga mat där på kvällen och jag har föreslagit att jag ska få göra förrätt. Vi får väl se vad det blir för något. Givetvis ska vi äta en trerätters på kvällen.

Nu måste jag nog ta en dusch till. Jag har klippt mig i kväll och det kliar överallt. Jag duschade alldeles nyss men nu blir jag tokig snart som det kliar.

See you......

Inga kommentarer: