måndag 17 augusti 2009

Superduperdagen

Kan en dag börja bättre än med en lång sovmorgon? Mina små gofisar sov ända till nio i morse, och eftersom jag gick och la mig tio i går kväll så fick jag verkligen sova ut. Det var välbehövligt efter flera veckors nattsudd.

Vi var i lekparken i flera timmar och det var helt underbart. Barnen var glada och åt tom sin lunch kall!! Jag satt i solen och njöt av en härlig höstdag. Men nu har jag hört att det är värme på väg!! Jag som precis vant mig vid hösten.....suck. Men så tittade jag på vädret och såg att i Härjedalen behöver vi inte oroa oss för brittsommarn. Här ska det vara svinkallt och regna;)

Jag fick mig en härlig promenad uppför backarna i solen och sen var jag ganska trött. Millie sov och jag fick en kvart på soffan med posten. Efter middagen kom Kenneth med paket till Charlie och han blev överlycklig för sina paket. I kväll frågade han om han fyller år i morgon oxå?

I morgon ska vi börja gå i elljusspåret igen. Det ska bli så skönt att komma igång igen. Hoppas bara att mitt gamla ben håller. Det värkte lite idag när jag gick uppför broarna med fullastad dubbelvagn. Men i morgon är det bara Millie i vagnen så det ska nog gå bra.
På onsdag blir det blingovisning på bvc. Det ska bli kul. Jag ska även ta prover på min sköldkörtel och se om jag äter rätt mängd medicin.

Till helgen är det skoterfest i Strådalen. Ett stort gäng skoterfantaster ska leka, äta och umgås. En hel massa skotersnack blir det nog oxå......vilken tur att jag ska laga mat så jag kan gömma mig i köket. Jag är ingen skoterfantast precis. Fast det är trevligt att åka skoter till en restaurang;)

Nu ska jag lägga mig och sova så jag orkar i morgon.
Natti natti

Inga kommentarer: