söndag 19 oktober 2008

Middagsbestyr

I fredags kände jag för att käka fisk. Jag letade upp ett recept som jag tyckte skulle passa, stekt hälleflundra med parmesanpotatis, ugnsbakade rödbetor och balsamicosmörsås. Jag tyckte det lät kanongott!! Medans jag skrev inköpslista så avslöjade jag för tage vad vi skulle äta.
Han blev inte lika exalterad som jag var.......Kan vi inte äta kebebrulle? Va?? Kebebrulle??
Tänk om han visste att jag de senaste månaderna har haft dille på kebab och ätit minst en i veckan;=)
Jag orkade inte diskutera saken så det blev kebabrulle.

På kvällen innan jag skulle sova tog jag fram en rostbiff ur frysen och började fantisera om vad vi skulle äta på lördagen.
Jag kom fram till att det fick bli rostbiff med mandelpotatistårta och balsamicosås. Jag tänkte att jag skulle städa på dagen och duka fint med levande ljus och så skulle vi ha det jättemysigt.

På lördagen så var vi på kalas till 16.30 innan vi kom hem. när jag hade skalat all potatis och fixat tårtan så var jag helt slut. Jag somnade på kökssoffan medans såsen puttrade på spisen.

Charlie dukade så fint som bara han kan i köket, inte i matrummet, och till maten drack vi mjölk. Jag som hade köpt cider och lagt på kylning, ja givetvis utan alkohol.......

Klockan nio var jag så trött att jag gick och la mig och läste. Släckte klockan tio och sov till åtta i morse. Nu väntar ännu ett kalas i Lofsdalen och det ska bli kul. Läste på Facebook att Nina bakat tårta så det blir nog en ren njutning att gå dit.
Nu ska jag slå in paket, stryka och sminka mig så jag inte skrämmer slag på de små barnen;=)

2 kommentarer:

Helen sa...

Jag önskar att jag hade din "laga-mat-inspiration" Mathilda!!
Helen

Hanna sa...

Haha, klart du får en tändsticksask om du bjuder på kaffe : ) Fy bubblan vad tråkiga de är karlarna, känner igen det där, fast här ska det vara hamburgare eller pizza om jag föreslår fisk.