måndag 27 oktober 2008

Hurra, hurra, hurra, hurra!!

Världens sötaste Ida fyller 4 år idag, hennes pappa, jag väljer att inte kommentera hans utseènde, fyller 37 år idag!! Hurra för er bägge.
Det var Ida som hade spökkalas igår i Lofsdalen. Ett supertrevligt och välorganiserat kalas, men så är hennes mamma en hejare på att organisera också.
Ungefär som jag var när jag var ung och pigg;=)

Idag fick jag ett mycket glädjande telefonsamtal från Umeå. Det var min goa Ninni som ringde. Hon är nyopererad och väntas hem nästa måndag. Nu ska jag vila och ta det lungt för jag SKA orka göra någonting för henne när hon kommer hem.

Har precis tittat på matakuten och blodtrycket steg varje gång en viss dam uppenbarade sig i rutan. Är det något fel på att vara lite ödmjuk? Jag håller med henne om jättemycket, men hennes metoder ärlika fräscha som burken med blomkålssoppa som nästan självmant hoppa ur mitt kylskåp idag. Och då vill jag påpeka att blomkålen faktiskt var ekologisk, grädden oxå för den delen. Men det hjälper inte när det ligger bakom en gigantisk edamerost i tre veckor.

I morgon är det sista gången på föräldrautbildningen. Lite tråkigt faktiskt. Det är ju ganska skoj att sitta och snacka bebis och förlossningar.
Jag måste nog baka en kaka och ta med. Äppelkaka med hemgjord vaniljsås.....Gud vad gott. Jag skulle kunna äta det nu!!

Jag nöjer mig med en Novalucol mot halsbrännan jag har, det blev lite väl många pepparkakor i kväll. Jag hittade två stora lådor i skafferiet. I morgon ska jag öppna glöggen jag hittade.

Inga kommentarer: