söndag 16 mars 2008

Solsken och snöstorm





Idag har det varit skiftande väder i Sveg. När jag satt och fikade sken solen från en klarblå himmel, två minuter senare vräkte snön ner.......så är det att bo här!!

Man vet aldrig vad det blir för väder. Jo en sak är ganska säker, det blir aldrig sådan sommar som jag vill ha. Då ska det helst vara 25-30 C och strålande sol heeeeela dagen.

Har ni sett vilken cool klädhängare jag skaffat till Charlie? Jag tänkte börja träna honom tidigt att hänga upp sina kläder på hängaren. Inte slänga dom på golvet som hans........gör.

Idag har Charlie och Tilde lekt i hans tunnel jag köpte igår. Först kröp Charlie i den men sen kom han på att det var roligare att ha den på huvudet, därför visar jag ingen bild:=) Inte stor idè när ingenting syns......

Tilde var på riktigt kramhumör (as usual) och la sig på Charlie och gosade lite. dom är så söta när dom kramas.

Hela förmiddagen städade jag som en galning. Jag har torkat alla skåp invändigt och skurat under diskbänken....urk. Dammsugit och torkat golv, skurat badrum och tvättstuga och hängt en massa tvätt!! Vad skönt det är efteråt. Nu vill jag ha mycket fikagäster eftersom jag har så städat. Det är skönt att inte behöva oroa sig för att andras barn ska kvävas av dammråttorna hemma hos oss.

Vi hörs i morgon....

1 kommentar:

Helen sa...

Hjälp!! Det räcker att jag läser om ditt städ, så känns det som jag också städat..va bra, då kan jag strunta i påskstädet va?
Jag hoppas också på en sommar med stort S.
Ha en skön påsk
kram