tisdag 4 mars 2008

Hej igen!!

Nu är jag här igen...pigg och glad:)

Idag har jag varit i Lofsdalen och träffat kompisar. Jag skulle egentligen ha sovit över men Daniel var magsjuk så vi åkte bara över dagen.
Jag har oxå varit dålig i magen. Om det var magsjuka eller en kombination av MYCKET godis, chiliostbågar och räkor med aioli vet jag inte. Det var äckligt i alla fall. Jag fattar inte hur mycket som finns inuti en......

Den här veckan ska jag så mina fröer. Tidigare år så har jag sått kanske 20 olika sorters blommor. I år köpte jag bara 9 olika sorter enl överenskommelse med Tage.
Men sen såg jag reklam för odla.nu.....dom hade massor av roliga fröer som jag leteat efter förut. Snabbt som ögat beställde jag lite och nu sitter jag här med 26 olika fröpåsar.
Det kommer att ta tid att så allt!!

På lördag ska jag på hundtävling i Åsarna. Jag älskar inte hundar precis så det blir kanske inte den absolut roligaste dagen i mitt liv. Tages svägerska tävlar i VM i hundsläde så jag känner mig manad att följa med. Jag hade hellre följt med för några år sen när VM var i Italien, men då fråga ingen. Vad gör man inte för familjefriden.......

Nya skor har jag beställt till Charlie så jag hoppas att dom kommer snart, och att snön försvinner innan dess;)

Ny simhall har vi fått här i lilla Sveg. En liten söt 25 m bassäng......Jag tyckte att Åby simhall i Mölndal var liten men inte nu längre.
Strunt samma för min del, jag tänker INTE ta på mig bikini och bada ändå. Tage ska bada med Charlie har han lovat.

Nu ska jag hänga tvätt och stryka, sen ska jag se på brothers and sisters på 5:an.

Natti natti

11 kommentarer:

Anonym sa...

Liten simhall? Den räcker gott och väl =) Varför vill du inte bada iden? Det är jätte härligt?

Anonym sa...

Imorrn kommer vi på fika!

Anonym sa...

klart du ska bada!! va fånig du är nu.. annars ska jag sätta upp en campingskylt med hänvisning till din baksida ... hahaha

Anonym sa...

det där lät ju konstigt.. jag menar alltså till din uteplats på baksidan *garv*

Mathilda Blomdahl sa...

Vem är du som vill vara anonym??

Mathilda Blomdahl sa...

Det är inte så att jag har något emot just Svegs simhall för att den är liten!!
Jag tycker att jag är för fet för att ta av mig bland folk helt enkelt.

Anonym sa...

Självklart att man inte vill bada i en sån liten simhall. I vattenruschen skulle man se ut som en bredrövad krokodil jagad av en forspaddlande kanelbulle. Nej för fan , sitta hemma i soffan och mumsa i sig kakor och ett kilo ostbågar och titta på "Bullmuffen från Bangladesh"är myyyyyycket bättre.

BagarBerta

Anonym sa...

Kom igen Mathilda! Det är bara att hoppa i! Det gjorde jag =) Tänkte att folk har väl annat att göra (bada tex) än att titta på hur andra ser ut i badkläder? Gött va det iaf.
Kram Annica

Anonym sa...

Hur blir det när grabben är äldre och verkligen vill dit och du inte har nåt val än att följa och bada? Då lär du ångra all aioli och godis.

Anonym sa...

Jag gillar inte heller badhus. När jag ska bada så letar jag mig fram till något stort tjärn djupt in i nån mörk skog, och där drar jag på mig min "Swing Fitt Slim" ifall att det skulle stå nån liten mossätare bakom en grå sten.

Mathilda Blomdahl sa...

Herregud vilken uppståndelse för att jag inte vill ta på mig bikini och bada.......