torsdag 13 mars 2008

Det började bra

Ja den började bra den här dagen.......fast jag skurade hela kylen på jobbet:=)

Undra varför en del dagar börjar bra och slutar i kaos? Dum fråga...jag vet precis varför den här dagen slutade i kaos. Jag skulle vilja skriva om det helt öppet men då skulle det explodera!!
Vad det handlar om vet ni som är närmast mig. Undrar ni (som är nära mig) vad jag menar så fråga......risken är att ni får lyssna på mig i tre timmar:=)

När jag tänker på det så får jag PANIK!! Jag vill inte!! Det får inte ske!!
I nästa sekund tänker jag, skärp dig Mathilda! Så farligt är det väl inte. Ingen kommer ju dö i alla fall. Nej men det känns som om jag ska det......

Vad sjutton ska jag göra för att lösa detta? Jag känner mig helt maktlös. Dessutom vill en del av mig (min hemska sida) att det ska fortgå.
Snacka om att vara komplicerad. Jag som tycker att jag är så okomplicerad. Ååååååhhhhh jag tror jag blir knäpp!!

Nu måste jag duscha och städa....kul!!

På lördag blir det kul. Då ska jag till Sundsvall och handla upp alla Tages pengar. Han måste nog ta ett banklån sedan så han kan betala all min shopping. Som ni alla vet så älskar jag ju att shoppa, och helst för Tages pengar!!
Vilken tur att det finns en Gantbutik i Birsta. Nu kan jag handla där till Charlie. Asså jag kan ju inte låta mitt barn gå i typ helt vanliga kläder......fy vad pinsamt det skulle vara!!

Tänk om Tage kunde jobba lite mer så jag kunde slippa jobba.......tänk att bara få vara hemma och nätshoppa hela dagarna, vad underbart!!
Undra hur mycket pengar jag ska ta med?? 10-15 papp borde ju räcka. Sundsvall är ju ändå bara en liten håla med lite affärer. Synd att vi inte ska till Stockholm.
Jag ääääääällllssskkkkaaaarrrrr att gå i alla små mysiga butiker på Östermalm. Jaja jag får väl nöja mig med Sundsvall........

Godnatt ;=)

6 kommentarer:

Annica sa...

Ja du är ju rolig du! Du har det väl nästan så bra som du skriver att du vill ha det? ;)
Sthlm är INTE en rolig stad att shoppa i! Ursch och fy för huvudstaden! (fast jag är så gott som uppväxt där på somrarna)

Anonym sa...

Ja det ska bli så kul att komma i väg och shoppa!!! Och grattis på namnsdagen!
/Jenny

Anonym sa...

Haha! Ja visst är det HÄRLIGT och helt UNDERBART när man kan handla för pengar som inte är ens egna? Alltid retar det någon ;-)

Annica sa...

Ja just ja! Grattis Mathilda =D
Kram

Annica sa...

Jag skulle åxå vilja kunna shoppa för pengar som inte är mina egna som ni =( Men jag får så dåligt samvete då även om det är ok. Hur ska man göra då?

Mathilda Blomdahl sa...

Till Annica
Skit i det dåliga samvetet!! Efter ett tag försvinner det;=)