onsdag 26 mars 2008

Påsk i Tänndalen







Vilken underbar påskhelg vi har haft i Tänndalen. Solen har skinit (stavas det så?) från en klarblå himmel och vi har njutit varenda sekund. Kan man göra annat när man har trevligt sällskap, massor av god mat, underbart väder och utsikt över fjällen??
Det är skönt att åka bort över en helg. För mig är det enda chansen att slappna av ordentligt. Hemma finns det alltid saker som måste göras. Den enda nackdelen är att jag nästan jämt blir sjuk när jag slappnar av. Just nu har jag feber, ont i huvudet och halsen. Tråkigt......
Inte orkar jag göra något vettigt heller. Jag hade ju kunnat plantera mina fröer eller städat förrådet på övervåningen. Hade jag orkat det hade jag ju kunnat jobba....eller hur!!
Idag hoppas jag att jag får nyheterna från blingo. Det är kul att få paket när man är sjuk. det är i och för sig alltid roligt att få paket. Det är bara Tage som bli arg.
Idag kommer Evelina hem, hon har varit i Lofsdalen med sin pappa över påsk. Det ska bli roligt att träffa henne, det var ett tag sen nu. Charlie blir nog gladast...
Förresten har Charlie lärt sig ett nytt ord, skoter!! Han fick åka med pappa i helgen och han var en riktig mallgroda på skotern. Han låtsas som att han inte hör eller ser mig.
Nu måste jag lägga mig ner, jag tror mina ögon håller på att trilla ur skallen....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina de blev, stolarna och bordet!

/Jenny

Carolas vardag sa...

Ååå äntligen är du tillbaka trodde du dött,man vill ju ha lite rolig läsning varje dag:)Krya på dej jag skall ta och städa lite lådor här i köket jag:)Kram

Creative Lounge sa...

Jaa vitt är ju ingen hit.. men så snyggt!! :) Ellos har verkligen överträffat sig självmed denna gång.

Läste något om nyheter från blingo?
Låter spännande! Berätta... :)

MVH Evelina
http://robinsgarderob.blogspot.com/