lördag 8 mars 2008

So far so good





Hittills har jag haft en riktigt bra helg. Tage tog ledigt på fredag så vi åkte till Lofsdalen och hälsade på Daniel och Andrèa. Vi hann precis äta kladdkaka innan dom stack ut på fjället och var borta hela dagen.......Det är tydligen inte mamma som är nummer ett längre.
Vi hade trevligt ändå och hann med att luncha på Lisas och gå en promenad. Hemma så åkte vi kälke som Charlie tycker är jätteskoj. Fast när jag tittar på korten så ser det ut som om tage har roligast.
Innan vi åkte hem så käkade vi middag på fjällhotellet. Jag har ätit både godare och äckligare mat men jag blev mätt i alla fall. Charlie lekte i bollhavet och blev så trött att han muckade med de stora barnen som var där, då tyckte Tage att vi skulle åka hem......;=)
Idag har vi varit på fisketävling på sjön Mölingen. Agne kom och hämtade oss med skoter och vi fick en underbar dag med ganska mycket sol. Tage vann blomstercheckar så nu ska jag handla blommor. Ja egentligen så fanns det annat att välja på men jag spände ögonen i honom och rekommenderade blomstercheckarna. Vad skönt det är när de lyder utan att ifrågasätta;=)
Nu har jag tittat på melodifestivalen en stund. Jag slutade när carola åkte ut. Jag tycker faktiskt att hon är bra. Jag vet att hon är divig och pratar tillgjort men jag gillar henne ändå. Någon måste ju tycka om henne!!
Jag är nästan färdig med min lo som jag ska skicka till ett riktigt scrapproffs. Det är en tävling som jag ska delta i nämligen. Det är mest på skoj men jag blir helt knäckt om jag inte vinner......jag skojar bara!!
Nu har jag avancerat och blivit säljcoach på blingo. Det är kul tycker jag, att peppa andra att sälja bra är inte jättelätt men jag ska försöka. Jag är ju själv tokig i kläderna. Charlie är min levande reklampelare. Skorna på bilden passar grymt bra till alla hans puffbyxor by the way.
Ni skulle se vilken fin svärdotter jag har!! Tyvärr får jag inte lägga in bilder på Daniel och henne men jag ska övertala honom. Dom är såååååååååå fina ihop!!
Och jag är en jättesnäll svärmor! Jag tror det i alla fall. Jag frågar nästan ingenting som jag inte får. Jag är bara supernice helt enkelt:=) Hoppas att hon oxå tycker det.....
Nu blinkar Evelina på msn...jag är verkligen en mamma på 2000-talet:)

6 kommentarer:

Maia sa...

Carola, ja. Det är så intressant att hon är ett lovligt villebråd. Alla har rätt att gå ut och tycka. Låten var verkligen bra och det vore mer rimligt att någon som går ut och mobbar sin konkurrent offentligt skulle åka ut. Nordmans kommentar i slutet om att de "nästan skämdes" var nästan hysteriskt rolig. Om de skämdes skulle de kanske inte dissa folk, eller?

Hm. Jag låter irriterad. Jo, men jag tycker att det ska handla om låten, artisten och framträdandet. Hoppas den där vansinniga "Europa-låten" vinner :-D

/Maia

Creative Lounge sa...

Tack så mycket för din kommentar i Robins Garderob.. Ser att du är säljare för Blingo.. Ska skriva om dom i bloggen idag hade jag tänkt.. Jättefina kläder.. Men jag tror inte det finns någon säljare i Umeå..Är intresserad av några plagg! Skulle man kunna handla genom dig eller är det webshoppen som gäller?


Mvh Evelina http://robinsgarderob.blogspot.com/

Gunilla sa...

Du är garanterat en drömsvärmor. Hoppas jag får en sån svärmor till mina barn:)

Mathilda Blomdahl sa...

Man vet aldrig vad som kan hända Gunilla......;)

Bryngelson sa...

Haha, jag tror att jag kommer vara flickvännernas stora fasa när det blir dax :)

Creative Lounge sa...

Tack för att du tar dig tid med mina shopping bestyr! :)

Nu har jag reggat mig som din kund...

Men jag behöver lite hjälp med vilken storlek tror du en kille på 9 mån ska ha på sin mössa?

Trevlig kväll!


robinsgarderob.blogspot.com/