måndag 23 november 2009

Saknad.....







Hon ser ju inte direkt ut att må dåligt "over there", min vackra systerdotter Marli. Men jag saknar henne jättemycket.
När jag ser bilder på henne så tänker jag på när hon sitter ihopkrupen på mina köksstolar och fryser. Hon har nästan alltid en tjock kofta på sig när hon är här, även om det är sommar.
Nu bor hon i Orange County i Californien och jobbar som au-pair. Det lär nog dröja innan jag får se henne igen misstänker jag.
Dagen har spenderats i Lofsdalen hos min goda vän Nina. Vi har haft trevligt och suttit och surrat. Som vanligt så snackar vi om högintressanta saker typ, barnkläder, inredning och matlagning. Lovley!!
I vinter har jag (läs vi, dvs mamas m.fl) planer på en liten skoterhelg för tjejer. Inga killar är välkomna. Det ska bara vara tjejer. Punkt slut.
I alla fall så har jag en massa mysiga planer på gång. Så tycker ni om att åka skoter, äta god mat, umgås med superdupertrevliga tjejer så är detta något för er.
Mer info kommer senare;)
Nu ska jag väcka Tage så han i alla fall får ta av sig jobbarkläderna innan han ska upp igen.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Skotertur för enbart tjejer är ju kanonskoj! Förra året va vi 16 tjejer iväg och övernattade på Vargen (jacuzzibad, middag, god dryck mm). I år lutar det åt Salixbyn eller Lofsdalen. Häng med på den turen vettja! Ju fler desto roligare :)

Marli sa...

TACK för ett superfint inlägg=) Värmde verkligen!! Hihi och det går inte dirket någon nöd på mig här inte..