söndag 8 november 2009

Pappsingarna

Idag har det varit ett enda långt firande för diverse pappsingar.
Jag bakade en tårta med chokladbotten, emellen hade jag persikomoussè och hallonmoussè. Samtliga pappsingar tyckte om tårtan.
Till middag gjorde jag en riktig fullträff. Helstekt älgfilè, palsternackscremè med kantareller, och rödbetor kokta i den allra underbaraste rödvinssåsen. Det var snuskigt gott kan jag lova.
Lite dåligt samvete hade jag ang palsternackorna (mycket kolhydrater) men de passar så grymt bra i denna rätt. Jag åt ganska lite utav dem dessutom.

Dagen har alltså spenderats i Lofsdalen, mitt lilla paradis. Vi åkte omkring lite och spanade in fina hus. Det byggs så otroligt mycket hus där nu. Det är kul.
Lekplatsen uppe i backen hade fått ett tåg som Charlie älskade. Rutschkanan var våt så Charlie flög ett par meter och skrattade så han kiknade.
Tage behövde tydligen gå på toa när vi var där, han var allmänt småsur och ville bara stå still. Efter att ha varit i stugan och läst tidningen ( läs bajsat hur mycket som helst) på toa så var han hur glad som helst.
Han smålog tom när jag sa att han inte bara kan jaga älgen, han måste skjuta dem oxå, och då är han avslappnad.

Nu har jag sett "ensam mamma söker" och jag grinade lite bara. Ulrika valde den läckraste karln i hela programmet tycker jag. Helena däremot vill jag inte ens kommentera......Jag gör det ändå....Hur kan man vilja ha en 25-åring när man är 37 och har 4 barn? För mig är det ofattbart! Urk.....inget som tilltalar mig.

1 kommentar:

Senälv sa...

Nu är man igång igen! ;)