torsdag 12 november 2009

Julångest

Nu har den börjat, min julångest. Jag försökte hitta en riktig julbild men det var inte lätt. Jag tog en på mina sillar som jag inte ens äter.
Det är helt uppenbart att jag inte slipper att fira jul. Tage vill, och mina barn vill. Jag fattar inte vad som är så speciellt med jul. En massa jobb för en dags nöje. Maten äter jag inte ens. Jag äter bara köttbullar och prinskorv. Fast det är roligt att laga julmat måste jag erkänna. All matlagning är nästan rolig.

Jag funderar på att ge järnet i år. Verkligen försöka att tycka att det är roligt med jul. Så min plan är att julpynta hela huset så att det lyser som en atombomb!
Jag ska börja redan nu i helgen har jag tänkt. Det är bara att inse att med två små barn så fixar jag inte allt pyntande kvällen innan första advent. Jag är sådan att jag pyntar med allt till första advent. På annandagen åker allt ut med en väldig fart ur mitt hem, bara stjärnorna i fönstret får vara kvar.
Dessutom så ska jag ha lite partaj den 28/11 så då vill jag ju ha klart allt tills dess. Det var himla länge sedan jag hade fest så det ska bli mycket skoj. Eller fest och fest......jag fyller år veckan därpå och tänkte fira det lite. Inget märkvärdigt alls. Bara en svingod trerätters, bra musik och närmast sörjande.

Nu längtar jag nästan lite till julen faktiskt. Mest längtar jag efter att se Lindas kök när våra barn bakat pepparkakor där. Hon erbjöd sig själv och jag har redan bestämt att detta är en årlig tradition;)

Nu ska jag hoppa i lopplådan så att jag orkar shoppa upp min lön i morgon. Underbart!!

1 kommentar:

Carolas vardag sa...

Håller med mathilda om Julen,jobbigt tycker jag med med all hysteri som är blä men emn för sina barn gör man det ju och nu känns det sok om det är bara för Moa efter som hon är minst.Men jag kan gärna hoppa över allt vad mat och julklappar heter.