söndag 29 november 2009

Första advent


Har ni sett vilken fin present jag fått?
Jag fick fler fina presenter men lägger inte ut bild på dem. De var superduperbra presenter men kanske inte så vackra att titta på som den här. Därför lägger jag inte ut någon bild. Men det var en dyr och lite lyxig mascara. Ett svindyrt märke......:)
Idag har jag fått lite sovmorgon. Jag slog upp mina blå 09.15. Ibland är det härligt att sova ut. Speciellt när man har legat vaken till klockan 3 på morgonen.
Världens snällaste gubbe hade då städat allt efter min lilla soarè. Allt. Han diskade t.o.m glasen på ett speciellt glasprogram i maskinen, det är kärlek det.
Nu är ni säkert lite smånervösa att ni missat min födelsedag.
Var lugn.
Den är först på onsdag. Samma dag som Britney och Robban Orgla ( en "hunkrörmokare" enligt vissa, en väns barn enligt mig....) fyller jag år på.
Förmodligen passerar min födelsedag tämligen obemärkt. Men jag deppar inte för det. Jag har planer på en smaskig blåbärskladdkaka med kokos och vispgrädde. Så har ni vägarna förbi med en lite dyrare present så är ni välkomna;)
Nu är det hög tid att gå och lägga sig. I morgon är det pepparkaksbak hos Linda. En massa ungar ska baka och jag ska väl sitta och andas i en papperspåse. Jag får lite ångest bara jag tänker på kombinationen barn och bakning. Jag vet att det inte är snällt men det är en arbetsskada som jag inte kan rå för.
Tack och lov kommer jag vara omgiven av unga och alerta mammor som tar hand om mig. Kanske blir det så att jag måste lägga mig ned en stund och vila, man vet aldrig.
Nästa år så fyller jag inte någonting på trettio längre. Knepigt. När jag var tio så skrev jag i en uppsats att jag trodde att jag skulle ha ett rymdskepp år 2000 som jag skulle flyga omkring i.
Nu är det snart 2010 och jag kör en V70 i metropolen Sveg.
Livet blir inte alltid som man tror. Det är härmed bevisat.
Hoppas att ni haft en trevlig första advent. Det har jag haft. Men den var trött. Mycket trött.
Godnatt och på återseènde.

Inga kommentarer: