torsdag 8 oktober 2009

Yoga-Millie i ny outfit

Ser ni att ungen står i positionen "hunden"?


Idag har jag bestämt mig, det blir den här jackan i vinter.


Nu när Millie äntligen har fått hem sina blingorosa byxor så kanske folk slutar att fråga vad den lilla pojken heter? Irreterande men sant.
Varför tror alla att man har en kille bara för att jag inte har rosa på henne?
Personligen så är jag inte så förtjust i rosa men blingorosa är en helt annan grej liksom. Jag har tom byxor till Charlie i rosa/rödrandigt.
Tage har bett mig att inte sätta på Charlie dem men i helgen ska han på jakt och då åker de på, med en grön tröja till så att ingen tror att han är en tjej;)
Världens bästa Evelina kommer hem i morgon. Jag längtar efter henne och det ska bli mysigt att ha henne hemma. Hoppas bara att hon inte har PMS. Två kvinnor med PMS i samma hus är inte bra.
Annars flyter det mesta på bra tycker jag. Halsinfektionerna avlöser varandra och nu har jag även öroninflamation. Den här sjukperioden har kostat mig en tusenlapp bara i mediciner. Jag hade kunnat spendera dem på något anna roligt. Kläder tillexempel.
Har jag berättat att jag varit på ett föredrag om LCHF?
Kvinnan var visserligen läkare och troligtvis ganska smart, men jisses vad långtråkig hon var. Det går inte att prata statistik och historia i tre timmar och tro att folk ska orka lyssna. Det var bra allt hon sa men det blev såååååå tråkigt.
Vi skrattade bara en gång på 3,5 timmar. Praktiska råd om mat tog högst 10 minuter, sen var det sjukdomar för hela slanten. Jag somnade faktiskt en gång. Ok, två gånger somnade jag. Den tredje gången jag somnade så nickade jag bara till så den räknas inte.
I morgon ska jag baka LCHF-kaka. Kesokaka med grädde och hallon. Det ska bli smaskigt. Rickard kommer nog på förmiddagskaffe så han ska få smaka.
Nu hoppar jag i lopplådan så att jag är pigg i morgon när Evelina kommer. Längtar.


3 kommentarer:

Carolas vardag sa...

Snygg jacka :)Vad är det för märke på den??

Sussa sa...

det hjälps inte att man har rosa på tjejerna... tror det beror på att våra små döttrar inte har så mkt hår... ALLA tror att Agnes är en kille när hon tar av sig mössan även om mössan är rosa... :-)

Annica sa...

Den jackan hade jag åxå bestämt...
URSNYGG!!!