fredag 9 oktober 2009

Prat och paket

Veronika och Rickard pratar om........tyvärr är det tabubelagt det vi pratade om;)
I alla fall hade vi en riktigt trevlig pratstund på vår lilla lekplats. Charlie och Edvim lekte så vi vuxna fick prata ostört. Och som vi pratade........ojoj, ni skulle varit med och lyssnat. Man skulle kunna säga att vi lärde känna varandra på ett nytt plan.
Idag kom det ett till paket med blingokläder. Tack och lov för att posten kommer på vardagar och inte på helger då Tage är hemma. Nu kommer han inte se kläderna förrän tidigast nästa vecka och då är de faktiskt inte nya längre, eller hur?
Jag tänker på allt och beställde två överdelar per underdel. Överdelarna blir oftast smutsigare före nederdelen och nu kan jag byta bara överdel, vad tvätt jag sparar på detta viset. Har man svårt att spara på slantarna så får man komma på andra sätt, inga sätt att spara är dåliga.
Mitt på dagen så kom Evelina hem. Charlie blev överlycklig och jag blev oxå jätteglad. Nu kunde jag få gå på ICA själv. Vilken upplevelse! Det händer inte varje dag.
Jag passade även på att hämta jackan som jag köpt. Den var jättefin, det var en Didrikssonjacka. Jag hade sett en Fjällräven som jag helst ville ha men den kostade tusen kronor mer och var snarlik den här. Tage tyckte oxå att jag skulle ta den här ¨så att vi hade råd att äta, sa han.
Lydig som jag är så köpte jag den billigaste. När jag kommer hem så tyckte han att jag skulle lämna tillbaka den och beställa en Fjällräven!
Detta är mannen som säger att jag har ett "svängigt humör" !
Nu har jag, Evelina och Marina sett på Idol och ätit gott. Evelina var sur på mig nästan hela programmet. Jag kan inte sitta still säger hon. Jag sitter nästan still tycker jag själv. Att dra lite i håret, tugga ostkrokar( det måste göras enling en speciell rutin), och pilla lite på tårna kan väl inte störa så himla mycket?
När Evelina var liten så gnisslade hon tänder så det hördes i hela lägenheten. Det var störande kan jag lova.
Nu ska jag sova så jag orkar med morgondagen. Tage är på jakt och kommer nog inte hem förrän på söndag, förhoppningsvis med älgkött. En julgran brukar han alltid (nästan....) få tag på så tomhänt kommer han inte.
Sov gott

2 kommentarer:

Carolas vardag sa...

Hahaha som vanligt får man skratta när man läser här:)jag tugga lite ostkrokar kan väl inte skada;)Du den där jackan....den har jag kollat in också:)tänk va lika smak vi kan ha ibland:)Kram

Anonym sa...

Tack för en trevlig dag! Tycker bara att det är synd att du, trots att vi känner varandra så bra, verken kan stava mitt eller min sons namn rätt;) Pannkakan var iaf god!