onsdag 21 oktober 2009

Min syster


Idag fyller min syster 40+. Svårt att tro.....eller inte;) I alla fall så kommer hon hit snart och hälsar på med sina barn. Det ska bli roligt med lite liv i vårt stilla hus. Charlie frågar varje dag om det är idag de kommer.
Igår fyllde ju Linda år. Jag har letat igenom hela datorn efter ett kort på henne. Jag hittade en hel drös. Med fina kort. Jag har ju ingen lust att lägga ut ett fint kort. Det ska ju vara lite roligt och knasigt tycker jag. Men nu när jag inte hittat något på henne så behöver jag väl inte oroa mig heller.
Vi är hemma idag eftersom Millie hade öronvärk igår. Idag är det som bortblåst. Ingen feber. Matglad. Leker och skrattar åt Charlie.
Charlie hade likadant förra veckan i ett halvt dygn så det är nog det som hon hade, eller har.
Jag kämpar på med lchf. Börjar inse att jag mår grymt dåligt av yttepyttelite kolhydrater. Snart hänger nog hjärnan på och låter bli dem ännu mer. Det tar ett tag att lära gamla hundar att sitta.
Att det kan vara så svårt att äta det som får en att må bra? Fast med handen på hjärtat så är det här den överlägset bästa "metoden" jag kört någonsin. Jag kan lätt tänka mig att köra den resten av livet.
Idag ska jag planera maten för nästa vecka när jag har storfamilj, det ska bli jättekul. Hoppas att Beccas barn gillar bearnaisesås och vitlökssmör. Det är så gott på grillat kött och just nu är det billig oxfilè som jag har hamstrat. Jag ska även göra Porterstek för det älskar dom. Jag får inte glömma att baka chokladsnitt till Neneh.

Inga kommentarer: