måndag 31 december 2012

Jag lovar dig Mathilda......




Jag ska lyssna mer på mig själv och säga nej när jag inte orkar
Jag ska sluta att göra saker för människor som inte uppskattar det ändå
Jag ska göra slut med mina energitjuvar

Tro det eller ej, men ett av mina största problem är att jag är för snäll. Jag vet att flera av er som läser detta förmodligen inte håller med mig men det struntar jag i, för det är så. Jag kan inte säga nej. Jag gör saker jag inte vill och sen är jag sur istället. Hur smart är det?

Jag måste bli mer "bitchig", säga nej och stå upp för mig själv. Jag genomlider saker i mitt liv som gör mig illa själsligt, jag brukar känna det som att jag blir själsligt våldtagen. Dessa saker är det nu slut med. Inte ett enda möte till som gör mig illa till mods tänker jag genomlida. Jag är lite knäpp, jag gör dumma saker och säger saker som kan såra men bara för det kan man inte behandla mig hur som helst. Jag har också en själ som tar stryk och nu är tiden kommen då jag sätter ner foten och säger stopp.

Varför gör man saker som man vet att man kommer att må dåligt utav? Jo, för att man är för snäll och inte kan säga nej. Man vill så väl att man trampar på sig själv för människors skull som ändå hatar en. Jag blir så arg och ledsen på mig själv, men samtidigt glad att jag vågar ta fram det som gör ont, analysera det, ta fram en handlingsplan och lägga det bakom mig. Det är mitt löfte till mig själv.

Jag ska vara rädd om mig själv. Det finns människor som behöver mig och som tycker om mig. Det är de människorna som jag ska lägga min energi på i framtiden, inte de som stjäl min energi.

Jag önskar er alla ett fantastiskt 2013. Jag önskar er hälsa, glädje och kärlek i överflöd. Och när sommaren kommer hoppas jag att solan skiner på er för blir den här sommaren som 2012 kommer jag gå bananas;)

Inga kommentarer: