onsdag 12 december 2012

Fuskaren!



Ser ni spåren efter någon som gått ner på skrå för backen på skidor. Det är jag. Rickard på Karins sportbod har gjort ett bra jobb med att valla mina skidor. De går så mycket fortare att varje liten backe numer är läskig;) Så jag gick ner, för min hälsas skull. Men oj vad bra det går när jag åker på flacka partier, det går så mycket bättre att jag vill ut och åka varenda dag.


Efter skidåkningen körde jag magövningar med min medicinboll och tabatatimern. Den är kanon när man vill köra intervaller eller bara hålla koll på tiden. Ladda ner den NU.


Jag åkte 5 km skidor idag. Det gick fortare än det någonsin gjort. Om det berodde på mina nya skidstrumpor som faktiskt skulle göra en snabbare i spåret, på Rickards vallning eller helt enkelt på mig själv låter jag vara osagt. Jag är nöjd med dagens träning, den gjorde mig härligt trött men gav mersmak. Jag längtar redan till nästa skidtur.

Nu fortsätter jag med mina måsten vid datorn. Lunchen äter jag på stående fot då min lunchrast bestod av träning. Men först ska jag bara göra en pepparkaksdeg.

Inga kommentarer: