tisdag 18 december 2012

D-vitamin




Jag drabbas väldigt lätt av förkylningar året om. Det beror ju mycket på att jag är allergiker men barnen drar ju hem en del del från dagis och skola som jag suger åt mig som en svamp. Jag blir liggandes i flera dagar och känner mig aldrig riktigt pigg innan nästa snuva drabbar mig. Men nu verkar det ha vänt.

Jag vet inte om det är min nya allergimedicin som jag äter året om. Den hjälper säkert till men jag vill tro att det är D-vitaminerna jag äter, magnesium, selen och multivitaminerna som gör det bästa jobbet. Jag kan bli lite snorig men sjuk blir jag inte alls lika mycket längre.

En gång i höst var jag hemma för förkylning. En gång bara!! Det är helt underbart faktiskt. Jag som brukar vara förkyld hela vintern.
Nu ska jag städa lite och sen ska jag ut och åka skidor.

Inga kommentarer: