tisdag 11 december 2012

Göra två flugor på smällen




Eftersom Charlie var förvånansvärt pigg efter nattens hosta och värkande ben passade jag på att fixa lite inför jul. Vi blir ju femton personer här så det är nog bra att bunkra lite kakor och annat gott.

Jag bakade något som hette saffranscantuccini, påminde om biscotti men innehäll inget smör. Jag tog mindre mjöl än vad som stod men de blev lite hårda tycker jag. Men, doppar man dem i kaffet eller thè så funkar de utmärkt.
Chokladkolan med havssalt är så god att jag numer gör den varje jul. Jag älskar den söta chokladen men det blir som godast när man får en saltflinga att knapra på.

Charlie fick välja middag idag och han valde ICA:s salladsbar. Personligen är jag less på salladen därifrån men han fick ju välja så vad gör man?

Nu hoppas jag att det blir en lugn natt för i morgon har jag lite fotojobb inplanerat och jag har inte tid att missa det helt enkelt. Den som lever får se.

Godnatt

Inga kommentarer: