onsdag 12 december 2012

Tagga ner Fröken Lycklig!





En av de värsta sakerna jag vet är när folk verkar så himla lyckliga. De statusuppdaterar om sin superlyckliga familj, sitt underbara jobb och alla fantastiska resor de gör. Allt är så bra, det är aldrig några bråk och de älskar att spendera tid med familj och vänner, de har kvalitètstid med sin älskling och allt är så lyckligt att man till slut mår illa. Man vill nästan att det ska hända dem något hemskt, att de ska få känna hur livet kan vara. Hårt och slitigt.

Men men.......det finns ju hur mycket som helst att reta upp sig på om man vill, fast jag gör det fast jag inte vill. Jag har döljt vissa av mina vänner på fb för att de är så jobbiga med sitt lyckliga liv, ändå måste jag leta upp dem och reta mig lite på dem. Det säger kanske lite mer om mig än om dem;)

I alla fulla fall så har jag haft en bra dag på alla sätt. Jag har jobbat undan en del som släpat efter, jag har åkt skidor, ätit middag med Olivia och Emil, druckit kaffe hos Marlenè och nästan löst världsfreden med min granne Mirja. 
Hur bra låter inte den dagen då?

Jag blir lycklig av snön. Det blir så vitt och fräscht ute;) Dagar som idag när det faktiskt går att vara ute när solen tittar fram är magiska. Det är så det ska vara när det är vinter.

Inga kommentarer: