torsdag 20 december 2012

Världens bästa fröknar!


I fem år har vi haft förmånen att ha våra barn på Månen på Norrskenets förskola. Jag inser ju att det förmodligen inte är världens bästa förskola men det är nära, och det är fröknarnas förtjänst.
Maria, Carina och Anki är så himla gulliga. Jag har aldrig känt mig orolig för att lämna det finaste jag har i deras vård varenda dag. Inte en enda dag har jag sett en enda sur min på deras ansikten. Ibland glömmer jag att skriva upp tider, rätt vad det är blir jag sen, mina ungar är trötta, sura och bråkar....ändå blir man alltid trevligt bemött.

Jag tycker det är fantastiskt!

Vad hittar man då på i julklapp till dessa underbara fröknar?
Vad ger man någon som ger så mycket av sig själv varje dag?

Det finns ju inget som väger upp känns det som, tills jag kom att tänka på lilla Malte. Tre år gammal kämpar han sitt livs kamp mot cancern, en kamp han bara ska vinna. Hans mamma har startat en insamling och min julklapp till er kära fröknar blev i år ett bidrag till Maltes kamp. Jag vet att ni tycker det är en bra julklapp för barnen är det viktigaste ni vet, det märks varje dag när jag hämtar och lämnar mina barn.

Så God Jul, och det bästa 2013 som går att få önskar vi er.

Maria.......du är redan efterlängtad. Millie grät i kväll och undrar om du kommer att vara på skidträningen på tisdag;)

Här kan du läsa om Maltes kamp och skänka ditt bidrag, för visst har även du en slant över om du verkligen tänker efter?

Inga kommentarer: