torsdag 27 december 2012

Jag har tankat energi i paradiset
















Jag är ledig en vecka och är själv med barnen, så ledig är man ju inte men det är rätt skönt ändå. Jag började veckan med att leja världens bästa x som barnvakt och gav mig iväg ut på fjället med Tove. Vi åkte 7 km och jag njöt varenda sekund trots att det var kärvt före och obefintligt glid.

Det är de här dagarna man tänker tillbaka på när det är stressigt på jobbet och allt går emot en, man hittar lite energi och orkar köra på ett tag till. Jag älskar verkligen att åka skidor och det ger mig så mycket att det aldrig känns motigt att ge sig ut. Tvärtom längtar jag efter att åka, trots att man kanske har träningsvärk som jag hade idag. Man kan ju ge sig ut på en "njutarrunda" och bara åka för att tanka energi, man måste inte alltid jaga sekunder och slå rekord.

Den här dagen lever jag länge på men längtar redan till nästa runda:)

Inga kommentarer: