tisdag 11 december 2012

Kanske den bästa......




Traditionell som man är provar jag inte så ofta nya kakrecept. Småkakor är inte min grej bara. Men oj vad jag är glad att jag provade detta recept, eller inte, jag kan ju inte luta äta av dem.

Chokladkolakakor ca 30st

100 g rumsvarmt smör. Inte milda, då hemsöker jag er om natten;)
1 dl socker
2 msk ljus sirap
2 msk siktad kakao
2 dl mjöl
1/2 tsk bikarbonat
1 tsk vanillinsocker

Rör smör, socker och sirap poröst. Blanda i resten och forma degen till två korvar som du plattar till ordentligt. Gör mönster med gaffel och grädda i ca 15 minuter i 175C.

Dela kakorna i sneda bitar innan de kallnar.

Och om du nu bakar dessa så kan du gott bjuda mig på en kopp kaffe och ett smakprov, ok?

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter spännande, hamnar på listan över recept att prova ! :)

//Johanna